Gå til innhold

Hva er det med folk å Lus da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjemmes de av det, derfor de ikke skjekker ungene jevnlig ?!?

-nå er det andre gangen på 1 1/2 mnd, dattra her har det......fader altå blir irritert, det er jo noen som har lus hele tiden på den skolen. =0/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! Men er det så lett å finne da? Fader, var da ikke slik når vi var små? Husker helsesøster sjekket oss hver vinter + vi fikk beskjed om å ikke bytte luer etc, men tror aldri noen hadde lus.

Skrevet

Ja de er heldigvis lett å se, + at dattra reagerer på de så hun klør å får sår.

Hadde aldri lus vi heller da vi var små,. Men innpå sentrums skolen her er det dagligdags =0/ Å det er Hele året.

Skrevet

Fysj. Vet du grunnen til det eller? At det er så mye av det nå mener jeg?

Skrevet

Grunnen må vel være at folk ikke "bryr" seg. Var aldri noe problem med lus på den andre skolen. Fått lusvarsel 4 ganger bare på et skole år. 3 før jul, og 1 etter.

-Men en ting lurer jeg på. Hvor kommer egentlig lusa fra, sånn opprinnelig......

Skrevet

Kan desverr ikke hjelpe, men lus og mygg kan jeg ikke fatte hva vi skal med!

Skrevet

Så vidt jeg vet så har lusa blitt immun mot lusemiddel! Derfor blir man ikke kvitt den uten å barbere huet på unga..!

Så nå er det 1-1 til lusa.

Skrevet

*ler*.....tatt seg ut ja, med egen "snau-skaill" skole....=0))

Skrevet

Lusa kommer vel opprinnelig fra husdyr tror jeg. Problemet med lusekurer er at mange foreldre tar en kur når lusa er oppdaget, men følger det ikke opp en uke etter- og da er det plutselig noen egg det fortsatt er liv i..... Et annet problem er at andre får hysterisk anfall og lusebehandler hele familien inklusiv katta og kanarifuglen;-) Da blir lusa immun mot lusemiddelet.

Den beste måten å forebygge på (og faktisk fjerne dritten på dersom lusa er immun) er å kjøpe lusekam på apoteket, og så gre og gre. Dette må gjentas hele tiden, daglig helt til det ikke er lus igjen. Det er lett å se lus, og det merkes fort, for det klør noe hinsides. Her i huset har eldstejenta hatt det to ganger, jeg en gang. Første gangen gikk jeg bananas og vasket/steriliserte hele huset, frøs ned puter og kokte klær, sengtøy og alt som var. Andre gangen skiftet jeg på alle senger, la luer og kosedyr i frysen og det var det (utenom lusekur og intens greing, da). Så det er altså ingen grunn til å barbere bort lokkene til veslejenta eller hanekammen til veslegutt. Jeg har (etter en viss erfaring) alltid lusemiddel stående i huset. Oppdager du dyra sent en kveld er det greit å få i kuren, sove med den om natta og være ferdig med det enn å ligge hele natta og tenke på kravlende kryp og ikke få sove;-)

Skrevet

Jepp, da blir det syltynn hanekam her...

Skrevet

Njaaa...skeptisk ang det der med husdyr. For det sto i luspapiret at den ikke gikk på hund og katt. (de har vel en annen type..)

-Små hysterisk første gangen med frysing, koking etc. jeg også ja *ler*.

Nå er det mer "avslappet", slik som du beskriver =0)

-Glad det er sommer ferie straks...

Skrevet

Ikke rart at de møkkete ungene deres får lus, når mødrene sitter på dib hele dagen:-)

Mine engleduttebasser har selvfølgelig ikke hatt lus selv om den hersen skolen sender lusvarsel i øst og vest. Eneste varselet jeg får fra skolen er at ungene må sitte igjen eller at de har mobbet de uhygeniske ungene som har lus. (Dette er noe jeg selvfølgelig støttter ungene mine fullt ut på)

Så dere late "snyltere" der hjemme... VASK UNGENE DERES:-)

Skrevet

Hahahaha.....Yppert! har det nå bare hatt noe med møkk å gjøre =0)

-tror jeg skal gjøre det motsatt jeg....slutte å vaske de å la de være møkkete fremover......=0)

Skrevet

He he... du har vel en liten tropp glattbarberte og nypolerte skinheads, du Yppert!?

Skrevet

Ganske så riktig.. slipper kostbare frisørulykker med å bruke den gode gamle sauesaksa til ungene mine:-) Helt gratis...

Skrevet

Og hva gjør så den lærde selv her på pcen midt på dagen? Har du fått innvilget ammefri?!?

Skrevet

Hmmmmmmmmm?? Loiz----Lus Ganske likt navn det der..ikke sant????? Derfor du ble så hissigja:-)

Skrevet

Normalt å ha pause for oss arbeidere midt på dagen:-) Mulig du ikke vet det vennen, men noen må faktisk jobbe også:-)

Skrevet

Syns jeg ser dere der dere hanemarsjer i vei til stranda for å mobbe feite folk med strekkmerker og hårete lausunger med lus... he he he

Skrevet

Ingen fare! Unga mine er skalla enda, de! Våre gener er langt fra både ulvemannens... og lusas. Tror grunnen til at lusa sitter så jævlig er at mange kjærringer glemmer å ta barten...

Skrevet

Ikke jeg, for jeg er gift med en lege som kan forsørge meg! Så det så!

Hmfrp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...