Gå til innhold

Fant sykkelen til eldstemann i går.. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg aldri trodd. Desverre var den ikke like hel. Men faren hans skulle fikse den. Så vist verre ut enn det det var.

Hvordan jeg fant den? Joda.... den sto plutselig rett i glaningen på meg på et sted hvor vi hadde vært noen timer tidligere. Skulle på fotballkampe med eldstemann og laget skulle møtes ved denne kiosken først. Er lissom vårt møte sted hvor unga blir fordelt på biler osv. Jeg tittet litt rundt her i tilfelle sykkelen var der, men så den ikke.

Når vi kommer hjem noen timer senere så står sykkelen uten for kiosken rett i glaningen for meg. Ved siden av sitter det noen utenlandske gutter i 15-19 årsalderen. Jeg spretter ut av bilen, en smule sinna men passe behersket, og spør dem om det er deres sykkel. Å nei, dem hadde funnet den og satt den der sånn at eieren skulle finne den.. Ja SÆRLIG svarer jeg før jeg sier at det er for jævlig at ikke unga skal få kunne være på fotballbanen uten at dem skal bli rundstjælt. Jeg var nok en smule "svart" i øya (blir det når jeg blir skikkelig sinna). Fikk høre etter på av en av gutta på laget, som skjønte hva disse kjeltringene sa seg i mellom på språket sitt, at dem ble redd meg. Det hadde dem vel egentlig all grunn til, for jeg sleit fælt med å beherske meg.

Mannen min kjører hjem og sønnen min, jeg og flere andre av gutta tusler mot der faren til sønnen min bor (lå på vei hjem til oss da).

En av gutta sier til meg: du, jeg trodde ikke du kunne være sint jeg.. Kult ass... Jeg er lissom den mamman som tuller og fjaser med gutta og er skrullete.

Det var bare såå deilig å få igjen sykkelen. En ny og brukbar sykklen hadde kommet på 2-3 000 kr.

Sønnen min var jo kjempe fornøyd... han var jo så lei seg når sykkelen ble borte. Og denne sykkelen var jo litt spesiell for han siden den hadde vært farfaren sin (ble funnet i leiligheten til farfaren etter at han var død, hadde nok kjøpt den til sønnen min).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at den ble funnet ihvertfall! Er så trist når ting med stor affeksjonsverdi forsvinner! :o)

Skrevet

Så fin historie :) At den endte godt og det med farfaren mener jeg.

Skrevet

åh så flott den kom til rette..

og godt den kan fikses..

Skrevet

Så bra sykkelen ble funnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...