♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Hei Sjamøren skal begynne i barnehagen rett før han fyller 1 år og jeg har en del spørsmål i forbindelse med hva han må ha av utstyr osv. Det er særdeles tvilsomt at han går når han begynner, men han må vel likevel ha støvler og utesko???? For de sitter vel i sandkasse og greier eller? Hva slags sko trenger han da? Støvler og joggesko? Hva med uteklær? Er parkdress nok? De er vanntette er de ikke? Trenger vel ikke regnklær da? Ser liksom ikke for meg at regnklær blir brukt når han er så liten i og med at han sikkert oppholder seg mye på bakken og da er vel regnbukse og jakke tungvint og kanskje litt kaldt? Matboks og drikke kopp? Har de små egne tute kopper? Og sender en med de mat? Eller får de fleste mat i barnehagen? Er det vanlig at de har tøfler på inne? Også de ungene som ikke går? Er liksom ikke helt for at foten skal være i sko hele dagen? Også må han vel ha sekk med ekstra skift osv. Hva med bleier, sinkkrem osv? Det er vel noe foreldrene sender med for hver enkelt unge? Huff, dette ble mange spørsmål.Noen som har noen gode råd og erfaringer til en som er helt fersk i faget? Tusen takk for hjelpa
mammaen til Martine og Julie Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Hei kan prøve å hjelpe deg så godt jeg kan!Da Martine begynte i bhg var hun 11 mnd og da kjøpte jeg en refleksdress som det er ullfor inni som man kan bruke både høst og vinterNår de er så små er de ikke så mye ute.Kjøpte noen vanetette vintersko,og billige støvler.Regnbuksen ble mye brukt med den ull dressen fra refleksunder. Her har barna mat dag en dag i uken og smurte med mat ellers,men det er veldig forskjellig fra bhg til bhg.Kjøpte ikke tøffler da hun var såå liten men de sokke skoene fra h&m ble brukt mye! Bleier kjøper du slik at han har der også er det greit med en sekk med ekstra skift i! Husk å kjøp merkelapper og merk alle klær!! Dette var det jeg kom på i farten!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Tusen takk for svar. Merkelapper har jeg kjøpt, men det var liksom alt det andre. En terskel for meg dette her, en epoke er liksom over snart.
så var vi 4 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg kan jo si hva Martin får med seg i bhg. Men ta utgangspunkt i været der du bor da Han har 2 parkdresser (av typen Mikk-Line og 'barn og leker'), to sett regntøy (strl 80 og 86), vann- og vindtett lue og regnvotter. På beina har han enten sko eller hvis det er regn og kaldt blir det 'boblesko'. Til vinterbruk har han Trollutedress, selbuvotter og Reimavotter, og diverse varme luer. Har flere fleecedresser han kan bruke under og ullklær. Han blir også å få med seg vogna og voksiposen sin. Hvis han ikke går får han ikke tøfler, men kanskje noen antisklisokker på seg, de er bare i veien de tøflene når de kun krabber. Han har fått seg matboks, drikkeflaske og sånne små beholdere til frukt. Sender med bleier og en rumpesalve. Solkrem, kuldekrem (hvis du bruker det) og hudkrem (han har tørr hud som må smøres ofte innimellom). Ellers bør de ha med seg ihvertfall 2-3 ekstra skift (alt fra body til bukser) og ekstra lester, lue, votter og andre ting som brukes mye og fort blir vått/skittent. Om de får mat i bhg eller ikke varierer fra bhg til bhg. Jeg har jobbet i bhg der de har varmmat hver dag og der de aldri får mat i bhg omtrent. Men det er ofte greit å sende med litt mat eller frukt i tilfelle de vil ha noe ekstra. Blir spennende når de begynner i bhg
anlej Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Min skal også begynne i barnehage nå i august. Der sa de at de likte godt sandaler istedenfor tøfler. Ble ikke fullt så varmt for de stakkars små beina. Ellers mente de at sokker med antiskli var helt greit før de gikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå