jente08&jente2010<3 Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 jeg er gravid med min første, har lite erfaring med barn som er små... så da jeg ser alle her snakke om vogntyper osv, dette er ting jeg aldri har hørt om eller tenkt på..hehe.. er det lang bestillingstid på vogn? Hva vil dere anbefale av merke? vognen blir kjøpt for at den skal holde en stund:) noen som kansje vet hvor man kan gjøre et kupp? kjøper dere for det meste nytt? og hva trenger man med en baby i hus? jeg er snart inne i 2 trimester..vet dette er tidelig å spør om, men mange kommer med endel spørsmål om hva jeg har tenkt å kjøpe osv...men det er flaut å stå der å si..eehh, vet ikke helt:) noen som har tips til nettsider med barneutstyr også??
*nurk* Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Hei! prøvde å sende deg innlegget som melding men tror dataen min klikka fullstendig.. Leste innlegget ditt på kjøpeguiden.. ikke lett det der å vite alt hva man må ha. Hvilken vogn som er best og alt det der... Jeg venter mitt første barn nå, og er 13uker på vei.. Lillesøsteren min har en sønn på snart 1år, og hun har mildt sagt vogn dilla. overlater vogn bestemmelsen til henne jeg;) Men det blir nok en tre-hjuling.Ellers så har jeg fått en handle liste av henne tilsendt..du kan få se hva hun har skrevet opp til meg:) Vogn PS: vent til desember salget. Alle 07 mod settes ned!Tilbud. Stellebag www.kiwi-kid.no (sparer ca.300 kr på å bestille via USA, få dem til å sende som gave) Ammepute Happyland, 300 kr for store m/moderne mønster Stellebenk ( Ikea) Stellematte (Ikea) Seng (ikea) Dyne Lekegrind (Anbefales dersom hund.. 500-1300. Happyland, 700kr.) Brystpumpe (Medela og INGEN ANDRE! ) Bæresjal www.finn.no (anbefaler brukt!) Bæresele Ergo bæresele(0-4år), IKKE BABYBJØRN. (0-6mnd) Badebalje (Ikea) Badeholder ( Kan legge barnet i.1mnd-6mnd) Babycall Supernova babycall, best i test 06. Happyland 1000kr, ca. 300 kr billigere enn i Norge) Voksi/vinterpose Ödenwalder XXL eller den med bamsen. Vanlig voksi er kjent for å gjøre barnet klam. Helsetepper Sparkjøp er billigst! Tror det var 50 kr. Bilsete Acta Graco MED BASE. De nye har bedre rygg enn den vi hadde. Hvis ikke, Maxi Cosi, som kan festes direkte på forskjellige barnevogner kun ved bruk av noen fester. Solskjerm til bil Gym matte (XXL) Tåteflasker ( Dr.browns kolikkflasker, flasker på matbutikk) ...det var det hun har sendt meg i første omgang..men hun kommer nok med mere dersom jeg kjenner henne rett:) ellers så vet jeg at jeg kommer til å kjøpe en del ullundertøy ettersom det blir vinterbaby... varmt og godt:) lykke til;)
purple Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Jeg ser ikke behovet for halvparten av det overnenvte her skrev iallefall. Så god råd har jeg ikke! Skal kun ha nødvendige ting. Husk at bayen vokser raskt fra endel av disse tingene så tenk praktisk v kjøp av faste ting som seng,stellebord/kommode o.l. Kjøp noe som skal vare i mange år. Nødvendige ting: Seng m dyne og madrass,kommode m stelle pute(kommoden kan brukes hele livet til klær),balje til å bade i,voksipose,vogn,ull undertøy,et par tre sparke bukser+bodyer, sokker god varme dress,jakke,lue og votter. Varmt inne teppe. 1-2 tåteflasker v siden av envt amming, bryst pumpe,kluter
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Er enig at det er mye som ikke er nødvendig. Vi hadde f,eks ikke plass til stellekommode på badet og det gikk fint med stellematte på gulvet. BabyBjørn bæreselen vi kjøpte ble heller aldri brukt. Greit å ha litt klær i begynnelsen, men husk du får en haug med gaver når det er førstemann og de aller fleste kjøper klær i str 0-6 mnd. Bilsete, vogn, seng, pose til å ha i vognen er det aller viktigste. Jeg var stadig vekk på shopping etter fødselen og syntes det var enklere å se etterhvert hva jeg trengte.
tiltiderensom Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Som gravid, og förstegangs gravid, er det fristende å kjöpe inn masse nye ting og nye klär til den lille. Jeg var veldig opptatt av det da jeg ventet nr. 1. Skulle ha helt nytt av alt helst. Men så ble jeg til slutt overtalt av sambo om å kjöpe brukt (selv om vi er priviligerte og har god råd). Brukt kombivogn (pluss babybjörn, bleiebötte, vippestol osv.) av noen venner jeg visste behandlet ting bra - vognen var uten en skramme - brukt voksipose (sparte 1500 kr) og den har jeg brukt masse, den var god som gull!!! Den var i en nöytral grönn farge, ikke den peneste kanskje, men en baby bryr seg neppe om fargen der den ligger å sover.... Baby sengen var en kurv på flyttbart stativ, som jeg fikk låne (jeg lå selv i den som liten, så det var koselig:-) Den ble gjort fin som ny av nytt deilig stoff, som mormor sydde. Den var supersöt og hadde masse sjarm! Noe klär ble kjöpt inn, men ikke så mye faktisk. Fikk masse da jenta ble födt!!!!! Det vi hadde kjöpt inn var stellebord (mange legger stellematte på vaskemaskinen, funker det også), div. stelle produkter (badeolje, salve til sår stump), myke kluter og håndklär, bleier, amme bh (et par stk), tisselaken til både baby og deg (man lekker en del når melken sprenger på!),bilsete, lammeskinn, en smokk....husker ikke alt, men tror jeg kjöpte det meste når jenta var ute. Ikea, Kid, Hansen og Dysvik, Spar, Ellos, H&M er jo noen steder man kan få tak i rimelige og gode tilbud, men Baby shop og Barnevogn huset Rudo har også masse tilbud. Torsov og Biltema kan ha bra tilbud på bilseter o.l. Ellers vet jeg om mange som drar over til Sverige å handler der. Nettsider kan väre ajabajakids.com, nöstebarn.no, barnegarderoben.no m.m. Sök på google etter baby og babyutstyr så kommer det opp masse! Det er moro med baby, men det går an å väre fornuftig selv om man har råd. Viktigste er å kose seg og det er utrolig mye man IKKE trenger!!! Men du finner ut av det;-) LYKKE TIL!!!
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 eg anbefaler å kjøpe inn kluter ( gasskluter, mine har reagert på våtservieter ) hånklær vogn ( kombi) eg har tidligere arva vogn, men nå SKAL eg ha ny bilsete ( går ann te å kjøpe brukt, men eg kjøper nytt denne gangen) voksi pose ( fikk av ei veninde, ikke så pen men duger) bæresele SKAL eg ha, savnet det veldig med nr to, denne kan eg gått kjøpe brukt stellekomode med badekar ( har) seng vogge ( må kjøpe ny bunn, men er vogga eg brukte når eg var baby) madrass ( alltis ny madrass pr unge, men går ann å ha den gamle i reise seng el. ) ullundertøy, body og strømpebokse et par skift av klær ( du får mye, kan handle etter ungen er fødd, kjøp klær i 56 ) utedress ikke kjøp flasker før du vet du har bruk for det ( nr to brukte ikke flaske) dyne pute og sengeklæ trenger ikke amme pute, ta babydyna under ungen når du ammer bleier kjøper du på vei hjem fra føden ( når du ser om ungen bruker nyfødd bleier eller en større størelse, mine har ikke brukt nyfødd bleier) termometer bør du ha neglesaks bommulspads qtips ( rensing av navlestrengen ) amme inlegg ( ha med deg på føden du ) bind ( store, god natt bind, du blør en del første gangen ) si ja takk til det du kan arve, og kjøp brukt det du kan. kjøper ny vogn og bilsete nå, for eg vet vi vill ha flere enn tre barn, kansje 5,6 ( og ja caravelle står på handlelista mi )
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 solskjerm til bil trenger du forresten ( 19 kr på biltema)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Bleiebøtte kan man få gratis på reflex=) Fra man e 6mnd på vei til babyen e 3mnd E bare å registrere seg på nette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå