mamamaren Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jeg hadde sex i 4-tiden i dag, og i 5-tiden fikk jeg vondt i rygg/mage. Veldig likt menssmerter. (Jeg liker ikke å si at jeg har smerter/veldig vondt, fordi jeg vil tas på alvor når jeg endelig sier at det er smerter.) Så jeg fikk vondt i perioder, måtte pese og bevege meg for å lindre det hele. Varte i omtrent et minutt, om ikke lenger, og kom gjerne hvert 2-15 minutt i 4 timer. Har fortsatt litt, men de er kortere og mye skjeldnere... Tror ikke det var skikkelige rier (nekter å tro det er så "lett"), og lurer på om det kan være modningsrier, eller om noe er på gang? 8 dager til termin, første gang. Er ikke veldig optimistisk, men har selvsagt lyst til å føde snart...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har hatt slike modningsrier noen netter nå(bare om nettene merkelig nok). De kommer og går jevnt noen timer og forsvinner igjen, like skuffa hver gang.. De kan gå over til ordentlige rier, det kjenner du. Når riene begynner så vet du det.. :-) Desverre kan man gå mange uker med modningsrier, nå er du jo close up to termin så så altfor lenge blir det nok ikke. De gjør en nytte og kroppen din gjør seg klar for fødsel: Sov så mye du kan slik at de ikke får slite deg ut før fødsel. Før du vet ordet av det setter riene i gang og da er det bra å være uthvilt;-) Lykke til!
mamamaren Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Takk for svar! Har hørt at "når riene begynner så vet du det", men det er så vanskelig å forholde seg til første gangen. Blir som å beskrive sjokoladekake for ei som aldri har smakt det. - Der går hun og smaker på fløtekake og marsipankake, og undres over om dette kan være den berømmelige sjokoladen... Har hørt at det kan gå lang tid, ja. Og det er vel egentlig det jeg sier til meg selv og... Sukk :-( Vi får bare prøve å sove, som du sier. -selv om det er nesten umulig, sånn som folk skal ha tak i meg hele tiden ;-D Lykke til du og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå