ZamZam Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Av og til føler jeg meg såååå dum. Fremmede spør om de rareste ting de ikke har noe med og jeg føler at jeg må forklare meg. eks hvorfor jeg ikke ammer, men det har de da ikke noe med... Hvorfor sønnen min er på legevakten, og hvorfor han ikke ble bedre passet på selv om man har forklart at man har passet på, men det tar bare et sekund. Man kan jo ikke fotfølge barn fra de blir født heller. Hvorfor har legen sykepleieren lov til å dømme meg formane meg og kriktisere meg bassert på de fem sekundene det tok å få et kutt, dette ned ifra sofaen, drikke tennveske eller hva f det nå var som skjedde som førte til at jeg tok med barnet dit. Jeg ringer sjelden til lege hvis jeg ikke er veldig bekymret, drar kunn til legevakta hvis jeg ser det er noe jeg bedømmer som akutt også får jeg da formaning om at enten så kom jeg unødig, eller så kom jeg forsent, men når man først er der og skal ha hjelp så er man i veien og en plage. Hvorfor må jeg minne leger og sykepleiere at de valgte livet sitt selv og om de ikke trives så skal ikke det gå utover meg som må oppsøke dem! Nå har jeg blitt mye flinkere til å si ifra hva jeg tåler og ikke, men som ung førstegangs mamma gikk jo folk helt over meg med sine "posisjoner" og innbilt rett til å dømme. Det hender fortsatt at folk overrasker meg ( både ola dunk og fagmenn) og jeg begynner å forklare før jeg tenker f, så dum du er, vedkomende betyr INGENTING for meg i det daglige liv og allikevel står jeg og forklarer meg som et forbanna nek!! Når noe har skjedd med barnet, eller man ikke får til ammingen av en eller annen grunn er man ekstra sårbar og det virker som folk har tenkt til å utnyte det ved å heve seg selv... Er det bare jeg som har opplevd sånn og føler det sånn?
børdi Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 ja kjenner følesen av å bli "oversett" av helsepersonell ja.. Kjempet i 2 år for å få utredet datteren min pga søvn, kronisk diare, gulping, gjentatt sykdom osv osv osv osv... fikk bare beskjed at det går seg til, det går over, er helt normalt, enda jeg VISSTe at noe ikke var normalt. Og jeg fikk RETT... Føler at når man får barn blir man STEMPLET av leger og sykehus som overhysterisk mor med en gang om man oppsøker legen, og ALt er jo normalt i dems øyne, eller det de ikke vet hva er, kaller de VIRUS... så deler tankene dine ja...
ZamZam Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2007 Har hun endelig fått en diagnose? Har ikke lest om det, men har ikke vært så aktiv her i de siste månedene/året så det er vel min feil,...
børdi Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 hehe, er ikke aktiv selv lenger.. Hun har fått diagnose melkeallergi, men det visste du vel, og i tillegg det de kaller barneastma (bruker medisin forebyggende i vinterhalvåret og ventoline ved behov.. Nå har vi sendt henvisning 3 ganger til PPT hvorav de 2 første ble borte, og kom aldri fram dit det skulle. helt utrolig.. MEn endelig skal vi til samtale med de den 21 juni, så er litt spendt.. Hun har blitt mye bedre etter vi har begynt med Webster stratton metoden på henne på mange måter, men er endel ting enda.. så vi får se, mulig de bare setter det på hold en stund for å se utviklingen, sånn det ser ut nå... Stooor klem til deg i det store ytland...;-)
ZamZam Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 TAkker for klemmer og sender en tilbake til stavanger... Fikk med meg at dere begynte med en ting, sånn overdrevent ros opplegg så det var da iallefall godt å se at det virker slik at dere og hun får en bedre hverdag så får de rotehodene rydde opp i sakene sine slik at dere kan få litt hjelp vidre. det er strengt tatt på tide.. Lykke til vidre.. ( nå må jeg køye fordi jeg skal opp igjen klokken 0546 eller 47) God natt!
børdi Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 jepp køyer jeg og nå... stor klem og lykke til til deg og.... sNOOORk, må og opp tidlig, hehe, begynt å jobbe vett du, og det er uvant for en gammel kropp etter over 3 år hjemme... ;-) natti
ZamZam Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2007 pssst hvordan går det med den nye jobben? ( leser svaret i morgen for nå går jeg virkelig å legger meg ; ) natta)
børdi Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 hihi,,,, "hvisker" det går bra, mye å sette seg inn i, men kommer nok etterhvert.;-) Artige folk er det i alle fall. *knise* sov godt, det skal jeg nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå