Gå til innhold

Hvor får man finansiell rådgivning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis (ja har ikke alle hørt den før også gjelder det en selv, men faktisk så er det sant i dette tilfellet hehe) iallefall - har en kompis som sliter ENORMT finansielt. Han har fullt av forbrukslån, og lån her og der, og har ikke oversikt på de. Han betaler hver mnd ned minstefradrag og kommer ingen vei. Hvor kan han få finansiell rådgivning sånn at han muligens kan ordne opp i rotet ? Han har kommet til meg, faktisk så har han det så ille at han ikke har lyst å leve mer. Vet ikke hva jeg skal si liksom, jeg har 0 peil. Han sliter enormt etter skillsmisse osv. Noen som har peil på hvor man kan få hjelp ? Til å ordne opp, få en oversikt eller et eller annet ?

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be han ta kontakt med banken sin...

Skrevet

Takk for det :) Han har allerede GANSKE mye lån i banken sin, men også fullt av smålån som i citybank, gebyrfritt osv osv. Slike smålån som til sammen blir VELDIG mange og mye.

Jeg bare må hjelpe han å få i gang hjelp på en måte, han klarer ikke en gang det nå :/ Huff.....fytti, glad for å se hvor ille det kan bli, holder en borte fra å bruke visa ja !

Slike tjenester må jo koste en hel del, men lønner seg nok for han, så han får ordnet opp !

Skrevet

Noen flere ?

Skrevet

vi har nå aldri betalt for å prate med en rådgiver i banken..

han får håre med banken om de stiller med et lån sånn at han får betalt smålån og sitter igjen med et lån

Skrevet

jo skjønner det, men han har allerede lån i den banken han bruker, men han har brukt besteforeldrene som kausjonist, og de synes situasjonen er ille nok, så han tør nesten ikke gå til banken, fordi da kan det hende de foreslår å sette mer lån hos de, og betale bort smålån her og der, litt tricky situasjon, men huff å huff

Skrevet

men 1 lån i den banken hvor han er kunde i er jo mye bedre enn 5 smålån hos noen med skyhøye renter.

noe han kan selge?

Skrevet

nei bare bilen som også er kjøpt med lån ! Den skal han selge forøvrig, men da sletter han det lånet. Står fortsatt igjen med en god del kredittkortlån og et lån i banken, som igjen er kausjonert av besteforeldrene som hadde fått SPASMER om det lånet ble noe større, altså om han fikk de til å betale ned de smålånene og heller la han ha et større lån hos de. Der problemet ligger

Skrevet

kjøper den billigste maten,har det mobilabonnement som er billigst for han...

alt ordner seg for den som står på:)

Skrevet

Jepp det prøver han på hehe ! Tusen takk for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...