Gå til innhold

Trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg og har tenkt å holde en liten tale.

Jeg vet at han også har tenkt å si noe.

Men holder det at jeg sier noen ord til han og om vårt liv. eller bør jeg si noe til foreldrene mine, forloveren min osv også????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det holder at du sier noe om deres liv sammen...

Skrevet

Det bestemmer du selvfølgelig selv, men jeg gjorde ikke det.

Jeg takket de som hadde hjulpet oss å sette i stand alt. Så snakket jeg litt om meg og mannen min, og litt om mine tanker om fremtiden :)

Skrevet

ok, det er bra, for jeg kommer til å være skikklig nervøs.....

:o)

Vil gjerne ha flere synspunkter også!!!

Skrevet

Det er jo fint i ein slik tale å sei eit par ord til foreldre og, men det avhenger jo av kva forhold ein har til dei. Tradisjonelt sett så er jo det å gifte seg ein overgang fra ein familie til den neste, men det er jo ansleis i desse dagar når ein gjerne har vert sammen i ti år før ein gifter seg. Dersom du synes det faller seg naturlig å sei eit par ord til foreldre og forlovar så synes eg du kan gjere det, men dersom du synes det er kunstig, og kun gjer det for syns skuld, så kan du nok la være uten at nåken vil reagere på at talen manglar nåko.

Skrevet

OK, tak for tips.

Kunne faktisk godt tenke megå si noen ord til forloveren min, pluss mamma og pappa, men må jeg da også si noe til svigers?????

Skrevet

Du kan jo takke svigers for en flott ektemann, og si at de har gjort en flott jobb med å oppdra en så kjekk og snill mann!

De synes sikkert det er hyggelig å bli nevnt.

Dersom det er greie folk kan du kanskje takke dem for å ha tatt så godt imot deg i familien sin ...

Du trenger ikke si så mye, men det er jo hyggelig å bli nevnt!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...