Gå til innhold

Dere med barn mellom 22 og 28 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover de dagdupp enda?

Ev når sluttet dere?

Nå er det snart kul umulig legge lillejenta på kvelden, bruker ca 1,5 time hver kveld nå..

Har gradvis snurpet inn på dagsøvn og har nå sagt ifra til barnehagen om max 45 min ut denne uka, også prøver vi max 30 min til uka.

Håper det går bedre da...

Hva tror dere? På tide kutte duppen helt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille snupp er snart 21,5 mnd gammel, og sover 1,5-2 timer på dagen uten at det går utover nattesøvnene. Nr 1 var det værre med, hun fikk bare lov å sove en halv time på dagen fra hun var 16-17 mnd, hvis ikke ble det et slit på kveldene.

Du kan jo prøve å kutte helt og se hvordan det går. Når legger hun seg på kvelden da?

Skrevet

har en på 24 mnd, kuttet soving helt, slitsomt første uken men nå går det helt strålende og sovner iløpet av 20 min om kvelden;)

Skrevet

Legger seg mellom halv 8 og 8 på kvelden.

Men sovner gjerne ikke før ca halv 10... :/

Skrevet

Jenta mi er 28 mnd. Hvis det ikke er noe spessielt sover hun 1 1/2 - 2 t hver dag. Ingen problemer med leggingen likevel. Legger seg mellom 19.00 og 19.30 og står opp 06.45. Hvor mye søvn de trenger er nok veldig individuelt.

Skrevet

Her er vår historie: hun sluttet å sove8på dagen....) 1,5 mnd før hun fylte 2 år. Det var bare bom slutt. Litt kjedelig, men slik var det bare. Hun la seg mellom 19 og 19.30, gikk helt greit, sov til morningen. Men plutselig, da hun var 27 mnd, begynte hun å ville sove, og sovnet også på dagtid. Nå sover hun ikke fast, bare om hun sovner i bilen, prøver å ikke ha det til mer enn 30 minutt, da sovner hun 19.30.

Prøv deg frem er mitt forslag. En ting du kan gjøre: prøv hver 2. dag, det er mange som trenger det i en overgangsperiode.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...