Gå til innhold

Da er jenta mi kommet!! (Fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til onsdag 6.6.07 våknet jeg av rier, men de var så usle at jeg sovnet igjen men skjønte likevel at det var noe på gang. Stod opp i halvsju tiden. Rundt sju synes jeg at riene begynte å bli vonde, men fullt levlige. Da klokken var halv ti reiste vi til sykehuset. Da var det mellom tre og fem min mellom riene og alle varte over minuttet.

Vi kom til sykehuset rundt kl ti. Jeg hadde egentlig bestemt meg for føden fordi jeg ønsket å ha mulighet til epidural om det skulle bli nødvendig. Siden det var kun derfor jeg ønsket å gå på føden overtalte jordmor meg til å gå på storken. Hun menet at siden jeg var andre gangs og alt hadde startet av seg selv osv så var jeg kandidat for storken. dessuten kunne de bare flytte meg over hvis det skulle vise seg å bli nødvendig med epidural.

Det var en ung og kjekk jordmor som tok i mot oss på storken. Jeg hoppet straks i badekaret etter at hun hadde lyttet på babyen og sjekket åpning. Den var mellom 3 og 4 cm. Det var utrolig koslig... Mørkt med bare stearinlys. Min mann spylte meg på magen med VARMT vann under riene mens jeg maserte korsryggen. var oppi vannet til jeg synest det ble for vondt.

Etter dette ble jeg ståened å henge i en ribbevegg en stund. det var veldig behaglig men utrolig tungt å stå etter en stund. Dermed stod jeg heller på kne på gulvet og lente meg over en saccosekk i sengen. Etter en stund sjekket jormor åpningen igjen den var nå rundt sju. jeg fikk beskjed om å legge meg på siden i sengen det ville hjelpe meg å få hodet lenger ned i bekkenet. det var ikke mange riene i denne stillingen før vannet gikk. Først da synest jeg det var utrolig vondt. Men likevel ikke så vondt som forrige fødsel;) Da sjekket jordmor åpning igjn og det var nå 8cm, ble da litt skuffet siden det hadde gjort så vondt. Men jordmor sa at på neste rie skulle hun prøve å dytte vekk en siste tappen og det klarte hun. Da begynte pressriene. Det var ikke sånn som jeg hadde trodd. Fikk pressetrang men ikke så mye som jeg hadde forestilt meg. Men det var god følelse å få begynne å presse. Selv om riene var vonde så var fokus på å få Jenten ut!!.

Det var ikke så mange pressrier før hun var ute ti på to. bare fire timer etter vi kom til sykehuset.

Trengte ingen smertelindring enn min mann som maserte, en varmepose og badekar. Dette var noe helt annet enn forrige fødsel som varte en evighet og jeg trodde jeg skulle dø for det var så vondt...

Nå bare koser jeg meg hjemme. Hun bare spiser og sover:)

Hun var forresten 3810g og 51cm;)

Lykke til dere andre som venter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, Chjoppen! Godt å høre det gikk så bra!!! Kos dere videre!

Skrevet

Gratulerer med ein fantastisk fødsel! Vil også ha ein slik i næraste framtid :)

Skrevet

Gratulerer så mye. Ønsker meg også en sånn fødsel:)

Lykke til - og god sommer:)

Skrevet

gratulerer, og lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...