Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Noen her som har født tidligere og revnet fremover? Har akkurat født og revnet litt bak, og noe fremover. Noen som vet hvor lenge det er vanlig å ha vondt i stinga? noen gode råd for å unngå infeksjon, og smerter? Har dere hatt fått noen som helst form for problemer i forbindelse med revninga..Ble mange spørsmål her, men håper noen kan dele sine erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 jeg revnet oppover mot klitoris, og for meg har det gjort til att klitoris ikke kan røres under samleie det blir rett og slett ekkelt/vondt. trenger ikke skje det samme med deg, jeg har aldri snakket med lege eller noen om dette.
Xenaen Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Skyll godt etter dobesøk, tørk godt, og dersom du får litt verk kan du kjøpe grønnsåpe på apotek og sitte i bad med dette. Det lindrer godt. Ellers må du ta opp med legen dersom du er plaget, kan jo være at noen av stingene er for stramme!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde vondt/ svi i ca to - tre uker (mindre dag for dag). Balje m grønnsåpevann var tingen for meg. Sett deg oppi så ofte som mulig. Har født to ganger og revnet begge gangene, mest m første barnet og har blitt helt fin etter begge fødselene. Før jeg fikk nr. to startet jeg med litt grønnsåpebading rett før fødselen, og smørte litt nøytral olje rundt åpningen for å tøye litt. Du kan også sitte oppå en oppblåst badering hvis det er vondt å sitte den første tiden. Hvis du får feber eller får mer og mer vondt må du kontakte fødeavd. eller lege.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Fikk et tips igår om å begynne å smøre seg med jordnøttolje nedentil...dette skal visstnok gjøre at det mykes opp der nede- og sjansen for revning skal visstnok bli litt mindre. Kanskje bare et kjerringråd- men jeg tenkte prøve-just in case:)
Lillegutt og jeg Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Det tipset fikk jeg også, venninne gjorde det siste 3 uker før fødsel - og revnet ingenting! Ikke nødvendigvis jordnøttoljen sin fortjeneste, men likevel verdt et forsøk!
Fire småtroll Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Tre uker siden jeg fødte i dag, og jeg revnet i tre retninger... Men nå kjenner jeg ingenting til det lenger :-) Stingene falt ut etter en 10-12 dager og det var litt vondt og ubehagelig noen dager etter det, men som sagt, nå er alt ubehag borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå