Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Er så sinnsykt sjalu. Og det ødelegger hele forholdete våres. Vil ikke være slik, men kan ikke noe for det. En gang sjalu, alltid sjalu????
annnonym Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 ta kontakt med familievernkontoret før det er for seint..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Et snev av sjalusi er normalt og sunt. Men ikke når det blir sykelig. Eneste måten å kurere det på, er å bli trygg på seg selv. Ha ro og tillitt inni seg. Tillit til seg selv, til partneren, og til selve livsprosessene. Til det trenger du muligens en psykolog eller annen form for terapeut.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Vil bar eliegge til: Når sjalusien oppstår, kan du begynne med dette: Ikke oppfør deg og handle deretter. Oppfør deg som om du ikke er sjalu, selv om du er det. Bit det i deg. Gjør dette gjentatte ganger, så vil du oppdage noe rart. Det lover jeg deg.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Jeg var utrolig sjalu i det forrige foholdet jeg var i. Grunnen var at jeg hadde lite selvtillit og var usikker på meg selv. Han jeg var sammen med gjorde dette mye verre ved å flørte med andre foran meg, og ved å indikere at det kanskje hadde skjedd/ kunne komme til å skje noe med noen andre. Jeg tok aldri sjansen på å la ham være igjen alene på fest eller gå ut alene. En gang var vi på en fest hos noen venner, og jeg fikk kjempemasse komlimenter på hvordan jeg så ut. Da ble han tydeligvis misunnelig, og sa plutselig at ei jente hadde dratt ham med inn på toalettet og begynt å kline med ham. Jeg fortalte ham at jeg visste det ikke var sant, for det var ingen ukjente der, og jeg hadde sett ham hele tida. Etterhvert forsto jeg at det ikke var meg det var noe galt med, men ham! For å bli kvitt sjalusi må du kvitte deg med årsaken til den. Jeg gjorde det slutt med denne idioten, og er i dag sammen med en annen. Jeg har overhodet ikke snev av sjalusi lenger, for jeg vet at jeg kan stole på den nye kjæresten min. Han ville aldri ha sviktet meg slik. Ting er ikke alltid slik de ser ut ved første øyekast. Forsøk å se litt nærmere på hva det er som utløser disse sjalusianfallene, så kan du finne ut årsaken til dem, og dermed gjøre noe med det. Lykke til! X
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå