Gå til innhold

Bleiebøtte.. Nødvendig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer sier vi må kjøpe bleiebøtte p.g.a. hygiene, lukt og lignende.

Ønsker deres tanker om det er en bra investering eller ikke? De koster jo en del...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha det!

Men jeg har IKKE varmekabler der den skal stå..

Koster en del?

299,- eller noe!

Er ikke så mye det

Jeg vet det er delte meninger om den, men jeg synes 300kr er VERD å ta sjansen ITILFELLE jeg er en av de som kommer til å forgude den

Skrevet

For oss er svaret klart nei:)

Kommer litt an på hvordan dere bor. Vi bor i enebolig med egen tomt, hage etc og har bare gått rett ut med brukte bleier i søppeldunken som står ved garasjen.

Hvis du bor i 5. etasje i blokkleilighet uten søppelsjakt etc kan jeg skjønne at det er praktisk.

Uansett skal ikke bøtten stå på varmekabler da gjæringsprosessen og nedbrytningen av bleiene starter raskt og varmen gjør det 10 ganger verre. Og da blir det lukt uansett om det er bleiebøtte eller ikke:)

Skrevet

jeg takla ikke lukten på posene i den bleiebøtta jeg, nå kaster vi heller bæsjebleiene ut i en pose på verandaen og kaster det daglig. tissebleiene lukter ikke, ikke i dette huset hverfall, så jeg står over denne gangen også.

Skrevet

Selve bøtta koster 299,-, men så må man jo ha refill kanskje to ganger i uka og de koster 99,- per refill til ca 25 bleier. Så det blir mye penger etterhvert.

Vi kommer ikke til å kjøpe, da vi kjøper ruller med hundeposer til 10,- på butikken. Like greit og holder lukten ute de også.

Skrevet

Vi skal ikke ha. Bleiene legges i våtorganisk avfall.

Skrevet

Helt nödvendig om du spör meg! Vi har to stk, en på hvert bad! Du kommer til å skifte bleie mellom 5-10 ganger per dag, tenk å måtte gå ut til söpla hver gang!

Skrevet

uuuuurk!!! ja det stemmer Raych....da ble det nei til bleiebøtte her også:)

Skrevet

Tissebleier lukter jo ingenting da, så om de ligger i søpla litt har ingenting å si. Holder stort sett å gå ut med søpla 1 gang om dagen:)

Skrevet

For å være helt ærlig så synes jeg at bleiebøtta mi var bortkastede penger.Det stinket ille og jeg hadde ikke varmekabler der vi bodde sist.

Jeg endte opp med brødposer og kastet bleien rett i den og knøt den sammen. Da ble lukta borte.

Mye enklere og mye billigere enn den filmen en må kjøpe til bøtta.

Skrevet

Dette er veldig forskjellig fra familie til familie:)

Selv hadde vi bleiebøtte, og den var virkelig gull verdt!! (for oss). Vi fikk ei lita tulle som bæsjet 7-8 ganger i døgnet. Hun bæsjet også om natten mens hun sov;) hehe... Hadde aldri i livet orket å fly ned i første etasje og ut på veien for å kaste disse bleiene hver gang.

Dersom man har kort vei ut til søpledunken eller har en baby som bæsjer en gang i uka er det nok ikke nødvendig med bleiebøtte:)

Vi brukte bleiebøtta til både bæsj- og tissebleier, men som du skjønner utifra vår situasjon så var de aller fleste bleiene fulle av bæsj;) hehe..

Når spiren kommer i desember (eller forhåpentligvis januar) skal bleiebøtta fram igjen!!

Skrevet

gullungen: litt lat eller??hehe...

skjønne ikkje problemet med å gå ut med bleia når en har skiftet på ungen,tar lite minutt bare...

nei klare meg fint med hundeposer i å ja,bruker det på stedattera når ho bæsjer...går supert det,å de er kjempebillige..

Skrevet

Jeg synes det er noe skikkelig tøys. De løser ingen problemer som ikke en tur ut i søppelkonteineren kan hamle opp med. Det er atskillig billigere!

Skrevet

Det var forresten varmekabler på badet der vi bodde, men det løste vi enkelt ved å sette bleiebøtta på en krakk:) Funket fint det..

Skrevet

Vi har det, og selv på varmekabler stinker det ikke!!! Skifter dessuten ikke refill 2 ganger i uka... i starten når det gikk en del bleier, holdt en refill i nesten 1 måned. Snurra såvidt det var rundt ved tissebleier, og en veldig god runde når vesla hadde bæsjbleier... Veldig fornøyd med den vi hvertfall:)

Skrevet

hehe... Høres ikke ut som om noen av dere som er veeeldig imot bleiebøtte har hatt et barn som bæsjer 7-8 ganger i døgnet ihvertfall;)

*flire*

Skrevet

så innpå et innlegg her før i dag at det var ei som kjøpte poser herrifra www.bleieposer.no

d fungerte vis kjempe bra :)

Skrevet

Jeg skal ikke ha bleiebøtte.

For å være ærlig så syns jeg det er uhygenisk og ekkelt.....

Jeg jobber selv i barnehage og der har vi kun en vanlig søplekasse, men vi legger hver enkelt bæsjebleie i brødpose og knyter igjen den.... Den absorberer lukt og smitte....

Unødvendig spør du meg.

Skrevet

Hehe... Bleiebøtta er genial - for han som fant den opp.... Selve bøtta koster 299,- på tilbud nå, og det er jo overkommelig. MEN - posene til å ha oppi koster ca 100,- stk. Og man bruker minst én i måneden, kanskje to. Det blir minimum 1200,- i året. Så hvis barnet ditt bruker bleie i to og et halvt år (ikke urimelig), er du snart oppe i 2400,- Og hvis nurket får søsken........

...Når dette er sagt - vi har bleiebøtte og bruker det. Jeg er fornøyd med å slippe lukt, og svigermor kommenterte det faktisk også en gang.. -Så flott at det ikke luktet i huset vårt selv om vi hadde bleiebarn.. Men jeg ergrer meg litt hver gang jeg kjøper disse posene.. På en annen side kan du si at 100-200,- hadde vi alltids brukt på annet skrammel i måneden, så pytt... ;-)

Skrevet

Jeg skal ha bleiebøtte iallefall, har ei fra før. Må ha en til nå når vi har to bad. Jeg hadde faktisk bøtta stående rett på gulv med varmekabler, og det var ikke antydning til bleielukt hos oss. Ikke måtte vi bruke 2 refiller pr uke heller. Brukte vel ca 3-4 refiller i mnd. Syns bøtta var helt genial jeg =)

Skrevet

helt unødvendig syns jeg.. greit å få ut bleia me en gang istede for å samle opp slik at d blir vond lukt....

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

vi kommer til å kjøpe det grunnet at vi bor et lite stykke fra søppelbøttene.. opp en lang bakke og ås ned en lang en.. tar ca 5 min frem og tilbake. slitsomt å gå ut hele tiden da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...