Gå til innhold

Kan han ha fått vannkopper tro...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte på søndag, da fikk han noen røde prikker. Jeg var sikker på at det var varmeutslett for det har jo vært så varmt i det siste. Men etter som dagene har gått, så har det bare blitt mer og mer. Og mange av prikkene er lissom ikke sånn tett som på varmeutslett. Og varmeutslett skal jo forsvinne kort tid etter.

Ett par av prikkene han har på ryggen ser ut til å være litt væskefyllte også.

Han har ikke noe feber nå, men var oppe i 40 C for 1 1/2 uke siden.

Han er ikke mer enn 7 mnd., så jeg trodde kanskje det var litt tidlig å få barnesykdommer allerede. Han får mme.

Jeg var på besøk hos min søster i pinsen, og når jeg snakket med henne her om dagen, fortalte hun at hennes datter (7 år) hadde fått vannkopper nå.

Derfor det slo meg at gutten min også kunne fått det der.

Noen som har erfaringer med dette?

Skal se om det har gitt seg noe til i morra, ellers får jeg ta en tur til legen og høre.

Er jo ikke noe å gjøre med, men hadde vært greit og vite forde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kanskje litt ut som det, siden niesen din har fått det og dere var sammen med dem. Og de skal jo være væskefylte så... Trøst deg med at det som regel er fort unnagjort og jo yngre jo bedre! Har jeg hørt da:)

Skrevet

Vel min hadde vannkopper når hun var 7mnd, så det går helt fint ann. Hun hadde da feber på 38,5 mens vankoppene var fylt med vann og litt tid etter. Feber ved vannkopper er vanligvis ikke høy. Det begynte med 2 prikker 1 dag, 6 2.dag og hele kroppen full etter det!

Skrevet

Akkurat sånn begynte det her også. A har vannkopper.

Torsdag kom det to små røde prikker i panna som jeg trodde kom pga. solkrem eller varme. Fredag morgen var det flere, og på kvelden var det ikke lenger noen tvil.

Nå ser han ikke ut, men er i tilsynelatende god form. Han har hatt litt feber (38-39), men ikke i kveld. Det har klødd litt, og han har sutret litt mer enn vanlig. Ellers er alt bra.

Han er 8 måneder og får mm, og jeg aner ikke hvor han har hentet koppene. Helsestasjonen er mitt eneste forslag.

Hvor bor du forresten? Vi bor i Oslo. Inkubasjonstiden for vannkopper er 14-21 dager forresten.

Skrevet

Jeg bor i Stavanger, men jeg er fra Ås i Akershus, så det var der jeg var på pinseferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...