Gå til innhold

metformin å kvalme... hjelp... (samme som på slitere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... startet på metformin for ca 2 uker siden, å går å er kvalm hele dagen, dette plager meg ganske mye, men legen sa før jeg startet at jeg kom til å bli d, så betstemte meg likevell for å klare dette, for d skulle forsvinne etter 1mnd tid... men nå holder jeg på å går på veggen.

flere som har hatt d slik ? hva gjorde du ?

takk for alle svar ?

KLEM... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan love at det går over, men vet selv at det tok lang tid før det gav seg hos meg. Ikke før kroppen har fått den dosen den skal ha. Er du på opptrapping, Eller ga han deg maks dose med det samme. Jeg brukte nesten 3 måneder på å komme opp på 3g som er maksdosen. Vær tolmodig og la kroppen få reagere. Det er grusomt å være kvalm over lengre tid, men man blir vant til det også.

Skrevet

huff... slitsomt i lengden ja... tok en tab(850mg) daglig første uke, er oppi i 2 daglig nå, å skal ta 3 i neste uke... :( blir vell kanskje bedre etter den 4 uka da ?

Skrevet

Du må bare være tålmodig, all medisin trenger tid til å virke. Ikke slutt fordi om det er litt ubehagelig. Det er ufattelig hjelpsomt med metformin hvis det får lov til å virke. Jeg hadde et moderat vekttap etter at det fikk virke ei stund, og det gjorde det mulig for meg å gjennomføre prøverør.

Det er en grunn til at legen har satt deg på medisin. Bit tenna sammen og spis godt med frukt for å dempe noe av kvalmen. Banan for eksempel virket kvalmestillende på meg.

Skrevet

hmm... banan skal jeg prøve...

tusen takk for hjelp og svar :)

Skrevet

Samme her, metaformin gjor meg ekstremt kvalm, men det går over. Hvis det går over en måned og du fremdeles er kvalm, kan det kanskje være lurt å ta kontakt med legen alikevel dog, ihvertfall for å høre. Er jo alltids en mulighet for at noen rett og slett ikke tåler det så godt.

De fleste kommer seg nok etter et par uker maks, tok ca en uke for meg, så eg antar eg var heldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...