Gå til innhold

vi kommer ALDRI til å få det til!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg funnet ut at syklusen min er på ca 34-35 dager. eggløsning ca to uker før neste mens (kjenner at jeg har eggløsning nå). mannen min er bortreist på jobb en uke før og en uke etter eggløsning, å er hjemme de andre 3 ukene. det er rett å slett umulig for oss å få det til. syklusen forandrer deg jo litt over tid, men det tar jo evigheter før den forandrer deg så mye. dessuten brukte vi jo evigheter forrige gang, å da holdt vi på som kaniner rundt eggløsning hver gang.

frustrert frue her nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei å nei å nei... han får ta noe ferie dager rundt el din da....eneste mulighet,

får dere ikke vært sammen noe tid som helst under el?

noen som sier at man kan ha sex litt før el, sædn lever noen dager, å er stor kjangs for at den kan surre rundt inni der ved el.

hvor lenge før el drar han da?

skal begynne prøve i juli vi, men jeg sitter her og er sikkert på at vi ikke klarer d selv om vi er hjemme begge to..

Skrevet

han har ikke ferie, den går inn i turnusen. kan nesten ikke kjøre eget helikopter hjem fra nordsjøen for å ha sex heller.. han drar 1 uke før, trur neppe svømmerne hans lever så lenge.

aner ikke åssen vi kan løse detta

Skrevet

å nei..høres ut som om du er helt satt fast her..går du på pilla..kan du forskyve mens på noen måte der da? trikse mikse

Skrevet

vi prøver jo å bli gravid, går ikke på pilla nei.

eneste jeg kommer på her må være å spør legen om råd..

kanskje han kan trikse og mikse med piller for å ordne det.

eller kaskje mannen min kunne sykmeldt seg en periode. dethøres jo hel teit ut, trur neppe han går me på d, han er jo ikke syk.

Skrevet

Får han ikke endret turnusen sin da?

Er jo ikke umulig det?

Min og går turnus, men er seks uker disponibel og fire uker hjemme. Så er innimellom garantert at han er hjemme:)

Men har nå gått glipp at to EL på rad, så skjønner problemet, det er kjipt!!

Skulle tro at ikke du var eneste i oljeverden med det problemet vel?

Men kan skjønne at det ikke er enkelt å komme til overordnede og be om å få forskøvet turnus pga konas eggløsning, hihi.....

Skrevet

han har fast turnusen , trur nok neppe han får til noe forsyving av noe slag. det var snakk om å skifte turnus, men det ble ikke alikavel. men en ellerannen gang kan jo det skje. saken er at vi har ikke allverdens med tid, iom at forrige tok to år, så er det møkk kjedelig å skulle bruke mnd/ år på å ikke få muligheten til å prøve engang.

fant ut dette først i dag. tenker på forskjellige løsninger her. hva skal til for å få prøverørsbehandling egt? tenker ikke bare på det at han er borte, men muligheten err jo der for at vi må det uansett. og hvor lang tid tar det fra man prøver, til man får? hvor mange undersøkelser osv?

Skrevet

prøverør får dere om det er nødvendig, som sagt ikke bare ved at timingen deres er dårlig.er ikke akkurat billig med prøverør for staten. men han må evt sykemelde seg en periode eller to, eller hva med å permittere seg en periode, om dere klarer dere økonomisk?

en løsning må det jo finnes. skulle blitt med han på jobb,hihi;)

spør legen, er nok ikke første med et slikt problem.

Skrevet

blir vanskeli me permittering, må jo planlegges vett, så da må han ha fri hele ukene. dessuten er jeg skråsikker på at 1-2 perioder holder ikke, det har vi prøvd før, for å si det sånn ;)

nei, for spør legene rett å slett, han kan sikkert spekulere ut no lurt. kjeldi opplegg detta, som om ikke vi sleit nok fra før.

Skrevet

ja jeg forstår.et sårt tema dette, for mange av oss

Skrevet

Kjenner problemet.... Min er 3 på, 3 av og har vært 2 på 2 av, 10 dager på, 1 uke av osv ....

Det eneste jeg kommer på, er at en gang fikk jeg piller av legen for å utsette mensen pga bryllupsreisen. Jeg ble kanondårlig da mensen endelig kom (sikkert fordi syklusen da ble så lang og det hadde bygget seg opp en solid slimhinne som skulle bløs ut). Men det virket! Hele syklusen ble forskjøvet med en uke eller mer, husker ikke helt. Kan ikke du også prøve noe slikt?

Lykke til!

Skrevet

det går fint an å bli gravid uten om el også... jeg hr aldri brukt el test.. kun nå etter en sa. for å se hvor fort kroppen min ordnet opp... kommer ikke til å teste heller.. vi har sex når vi føler for det...

Skrevet

bruker ikke tester jeg heller. men det er nok plent umulig å bli gravid uten el :) må nesten ha sex rundt el for å få d til, med eller uten test. å når jeg vet når jeg har el, å at det er når han er borte, så går det ikke :)

Skrevet

Skjønner godt at dette virker ganske håpløst. Men snakk med legen, skulle jo tro at det gikk ann å forskyve syklusen litt (Og hvis legen sier nei, gå til en annen!) Det er jo vanskelig nok å bli gravid (for noen av oss) om ikke man må slite sånne ting! Mener forresten å ha lest om noen som sprøyta inn "lagra" sæd selv, men aner ikke hvordan det fungerer. I alle fall: Lykke til!

Skrevet

du kan bruke p-piller noen dager for å forskyve mensen.

Skrevet

Han må bli sykemeldt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg forstår deg så godt!!!! Mannen min er borte nå de tre neste månedene når det er EL her! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Håper dere finner en løsning! Lykke til

Skrevet

Har samme problemet som deg. Ble gravid i november i fjor, på første forsøk, da mannen min kom hjem akkurat den dagen jeg hadde el. Mistet dessverre i jula, 9 uker på vei. Siden da har det vært meningen at vi skulle prøve igjen, men pr dags dato har han enda ikke vært hjemme når jeg har el. Nå er vi kommet så langt at han reiser ut 2-3 dager før jeg har el. Skikkelige kjipe greier. Neste gang han kommer hjem er i slutten av juni, og da venter jeg mensen, og han skal være hjemme på el. Dvs at det har tatt 7 mnd for at det skulle klaffe med min el og hans tilstedeværelse. Ikke noe særlig morsomt nei, overhode ikke. Så skjønner veldig godt hvordan du har det. Men til slutt kommer både din mensen og el til å være så forskjøven at det passer med hans hjemmeperiode.

Skrevet

Har brukt de siste dagene til å tenke og snakket me mannen min om det. neste uke har datteren min en legetime, så jeg spør legen da. vi har funnet ut at vi orker ikke gå like lenge som sist, hvertfal ikke med sånne problem som dette. han er veldig hyggelig, regner med han har en løsning på dette. dessuten får jeg nevnt at vi sliter litt med å blir gravid, har ikke snakket me han om det før. greit det og..

var forresten på apoteket her en dag og kjøpte folinsyre+ sink og e-vitamin. sink til han, folin til meg, og e-vit til begge. håper det hjelper :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...