Gå til innhold

Pusten til sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han puster anerledes innimellom..

Han holder pusten så puste ut.. og holde pust og puste ut.. ikke vanlig pust.. Han gjør det ofte.. Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp

Skrevet

Er han forkjølet? Virker han tett? Minner meg om astma

Skrevet

Han er 15 mnd, vært forkjølet i ca 1 mnd.. Hat pustet sånn siden han var ca 10 mnd?.... cirka... Ikke så tungpust som astma.. Han bare puster sånn.. holde pust så ut.. holde pust så ut..

Skrevet

Det synes jeg du skal ta opp med legen. Kan være apnea, eller at han synes det er "interessant" at han kan kontrollere pusten sin selv, og på en måte bare eksperimenterer med den.

Hvis det skjer når han sover også, må du ta det opp med legen.

Skrevet

Hva er apnea for noe? Alvorlig? Jeg kjenner det bare på brysten at han gjør det.. Og de fleste hørte det.. Han gjør det ikke hele tiden.. Jeg hører jo ikke og er døv.. Jeg bor alene her med sønnen min nå pga lærling.. ferdig til høsten så flytter jeg inn til barnefaren(forloveden min) så er det lettere for han hører..

Skrevet

Finnes det ikke på norsk? hehe jeg er sååååå dårlig i engelsk.. Hadde ikke engelsk i 10 klasse for jeg hadde ride timer.. Hehe.. For jeg fikk IOP i engelsk. Invuelt Opplærings Plan..

Skrevet

Det er ikke bare det at han er vedlig avslappet.

Kjenn etter selv når du er fullstendig avslappet så puster du inn, pause, puster ut, puster inn, pause, puster ut, puster inn, pause, puster ut osv.

Ikke at jeg skal bagatellisere dette, bare en tanke.

Skrevet

Sånn ja.. Hvor på nett kan jeg lese om den pusten? ikke på den linken hun ovenfor ga link for den er på engelsk..Er dritt dårlig i engelsk,, Noe på norsk?

Skrevet

Søk på søvnapne. Heter det på norsk. Men søvn apne er at de virkelig slutter å puste altså.

Skrevet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322573

Men alle puster med litt mellomrom mellom inn og ut når de sover. Ved apne er det et skikkelig pustestopp altså. og da blir det ofte litt hiksting/hosting/hiving etter pusten når de begynner å puste igjen.

Men ta dette opp med HS eller lege om du er usikker.

Skrevet

Å blir redd om han har det.. Men han hostet en del før men ikke så mye nå..

Skrevet

Om han puster jevnt selv om han har sånn liten pause (altså om han følger en rytme) så er det nok ingen fare.

Men for guds skyld snakk med lege om du er usikker. så får du i allefall roa deg selv. Bedre å få ting utelukket enn å gå å lure, sant.

Skrevet

Får spørre lege imorgen. Krysser finger at han ikke har det.. Det høres ubehagelig ut..

Skrevet

Det stemmer ikke helt det med der.. Det er ikke kun søvn han puster sånn..Men også i hverdager.. Barnehage og aktiv..

Skrevet

Det er flere former for apnea,da. "Sleep apnea" er den formen som bare oppstår i søvne.

Snakk med lege,du =)

Er ikke sikkert det er noe å ta på vei for, eller noe unormalt. Men greit å få sjekket.

Skrevet

Hva med polypper da? Min sønn hadde søvnapne, var slik helt ifra han ble født og til han fjernet polyppene. Har pustet fint om natten siden de ble fjernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...