Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare to dager igjen, til mitt planlagte KS...

Jeg gruer meg slik at jeg omtrent ikke får sove.

Bare går rundt og tenker og tenker...

Gråter og får ikke gjort noe som helst.

Er sliten, og har vondt i bekkenet, og hodet. Skikkelig skuffet over hvordan dette skulle ende, hadde aldri forestilt meg det...

 

Syns hele operasjonen og tida etterpå høres forferdelig ut, er i grunnen helt vettaskremt :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff og uff...ikke greit!! Men du, jeg har nettopp snakket med flere bekjente som har tatt ks (fordi jeg mest sannynlig ender opp med det selv). De sier at det går helt fint, ikke noe å grue seg for!! Det er mye skremselspropaganda ute og går. Hva er det du er mest redd for? Eller er det skuffelsen over at fødselen ikke blir som du hadde tenkt du kjenner på? Det er det siste som plager meg mest i alle fall... alle har vel en forestilling om hvordan ting skulle bli, og det er klart vi blir lei oss når det ikke ender slik! Klem fra meg

Skrevet

huff,hortes ikke noe hyggelig ut gitt,men tenk at det er bare 2 dager til du får den lille bebisen din :)

 

skjønner at ks kan virke skremmende,men det går jo alltid bra:) og du kommer helt sikkert til og klare deg bra:) masse lykke til.

klemmer:)

Skrevet

Har hatt to supergreie fødsler før, er ikke og har aldri vært redd for å føde normalt.

Kjempeskuffet over å ikke få gjøre det denne gangen også ja.

Sliten og lei etter et innmari slitsomt svangerskap, som jeg aldri hadde forestilt meg skulle ende på denne måten :/

De sier jo det samme de jeg snakker meg, at det går greit, og sånn...

Men det tar jo lengre tid å komme seg på bena igjen, lengre tid å få igang ammingen og slikt. Jeg hater å føle meg hjelpesløs og udugelig.

 

Hvorfor kan ikke alt bære så enkelt og ukomplisert som det har vært før. Greier jo nesten ikke glede meg over ungen som kommer fordi jeg gruer sånn og bekymrer meg hele tida...

Skrevet

For det første så skjønner jeg at du gruer deg, spesielt når det ikke var slik du så for deg slutten på et tydeligvis nokså slitsomt svangerskap.

 

Dessuten går du til noe ukjent. Du har hatt relativt greie fødsler tidligere og "vet" ikke hva et KS innebærer.

 

Jeg tok planlagt KS for 3 år siden, og jeg også var veldig spent på forhånd. Jeg gruet meg ikke akkurat, men var spent på hvordan tiden etterpå ble. Jeg hadde aldri født før så jeg hadde ikke noe å sammenligne med.

 

Alt gikk så bra:) Melken kom igang den andre dagen, jeg var oppe og gikk som normalt dagen etter osv, osv. Bedøvelsen kjente jeg ikke at de satte i ryggen, så alt gikk veldig greit. Hele atmosfæren rundt oss og på operasjonssalen var veldig rolig og avslappet. Såret grodde kjempefint.

 

Jeg var ute og trillet lang tur den 6. dagen etter snittet og formen var egentlig super.

 

Nå vet jeg at det er mange ulike erfaringer med KS, men det er det jammen meg med vanlig fødsel også hører jeg.

 

Smertestillende får du så mye du vil omtrent på sykehuset, så du skal ikke være redd for at det blir veldig smertefullt i etterkant.

 

Jeg vil ønske deg masse lykke til med KS'et ditt, og snart er du vel her inne og forteller oss alt om det tenker jeg:)

 

 

Skrevet

Så godt å høre en god erfaring! Takk!

 

Holder på å gå på veggene her nå snart.

Skal til gynekologen/anestesilegen i morgen, så da får jeg vel vite mer om det praktiske rundt det tenker jeg. Håper d hjelper.

Mulig det er den generelle legeskrekken min som slår igjennom, livredd sprøyter og alt som er :/ Skulle ikke tro man hadde født to barn uten bedøvelse av noe slag nei :(

 

Nå er det under 2 døgn til det er over... Må vel greie å komme igjennom dem på et vis. Heldigvis er sambo her og passer på hus og hjem og de andre ungene.

 

Skrevet

Uffda, ikke noe hyggelig at svangerskapet skal avsluttes sånn!

 

Vet ikke om du husker dette, men da det var fødsel på "koht i familien" i høst fikk jeg helt noia og husker du var så flink til å roe meg ned :):)

 

Jeg har jo ingen erfaring og har jo derfor heller beroligende ord på samme måte som du ga meg, men jeg er så sikker på at det kommer til å gå supert! Selv om det jeg virkelig ønsker meg er en fin og normal fødselopplevelse, er jeg likevel litt misunnelig på deg som vet hva som skal skje steg for steg i veldig kontrollerte former :) Tror det er tanken på å miste kontrollen som skremmer meg mest..

 

Så massemasse tvitvi, før du vet ordet av det sitter du og skriver her på bim om din fine ks-oppplevelse med ditt lille gull i armene ;)

 

 

Skrevet

Hei kokelimonke :) Joda, jeg husker d... Og jeg kan love deg at en helt vanlig normal fødsel bekymrer meg fremdeles ikke. Det er overkommelig og håndterlig fo rmeg. Var ikke redd før den første heller... Stolte på kroppen min.

Kanskje d som er nå, nå må jeg overlate kontrollen til andre rundt meg, og blir bare en passiv "ting" de skal hente bibisen ut av :/ Usj!

 

Nå er det bare 1 dag igjen.

Skal inn på sykehuset i dag og ta noen blodprøver og slikt, få masse info og greier.

Og ellers forsøke å komme igjennom dagen uten sammenbrudd.

 

Skal re på senga til bebis, legge de nyvaskede klærne i stellekommoden og sånt. Prøve å få fokus over på at i morgen er nurket hos oss, og glede meg til det.

 

Kanskje jeg skal ta helt av og lage meg en sykehusbag også :))) Har jeg aldri hatt før nemlig...

*hihi*

 

Er val bare å tørke tårene og holde ut, et døgn igjen nå, så er det forhåpentligvis over.

 

Skrevet

Hei vennen!!

 

Nå er det ikke lenge igjen..

Synd du ikke har det bedre enn du har det nå.. *klemmepå*

 

Tenker masse på deg,og har fått skikkelig jentefølelse for deg nå..

 

Kos deg med de siste forberedelser!!

Og lag deg en bag du.. du blir jo gjerne noen dager siden det er ks.

 

Prøv å overlate ansvaret til de som kan dette, er ikke så mye mer du kan gjøre nå likevel!! Du har gjort ditt beste i snart 9 mnd! Det er bra nok det!!

 

Skal du sove hjemme, eller blir du lagt inn i dag?

Har du noen tegn ellers i kroppen på at nurket vil ut?

 

Lykke til!! Dette går så bra atte..

 

*kosemoseoverdose*

 

Og spar noen tårer til gledestårene.. :-)

Skrevet

Heisann "attpåklatt" :)

Nei, nå er det ikke lenge igjen... Skrekkblandet fryd kan det vel kalles... Prøver å holde motet oppe, snaaart er det hele over!

 

Hold på jentefølelsen :) 4-åringen min sier også alltid at han tror det blir en jentebaby :) Så den delen blir jo veldig spennende :)

 

Tror jammen jeg skal lage meg en bag ja :) Blir jo en helt ny opplevelse.

 

Jeg skal inn nå kl 12 og ta noen prøver, og tilbake kl 8 i kveld for ei sprøyte, men kunne sove hjemme hvis jeg ville det. Og det vil jeg. Pga BL sover jeg best i min egen myyyyke seng :) I tillegg til at jeg generelt ikke trives på sykehus, har det best hjemme hos sambo og guttene mine.

 

Har gått med kynnere og murringer nederst i magen i flere dager nå, ligger og kjenner etter hele natta om noe skal skje. Men nei. JM sier at siden rumpa ligger ned blir ikke presset stort nok, så modning og slikt tar lengre tid...

 

Prøver å holde på tårene :)

Skal jo ut blant folk i dag *hehe*

 

Tusen takk for alle gode tanker og ord.

*klemmer tilbake*

Skrevet

Må si jeg føler med deg. Hadde selv ks for to mnd siden, pga komplikasjoner som oppstpod etter siste fødsel. Jeg har født tre barn tidligere, og nr fire ble tatt med ks.

 

Grudde meg noe sinnsykt. Sov dårlig siste nettene før, og siste natta var jeg bare oppe å gikk. Masse tanker gikk gjennom hodet mitt, alle skremselshistoriene jeg hadde hørt om, komplikasjoner, smerter osv...

 

Dagen for ks kom, og vi skulle møte på sykehuset kl. 07.15. Ble klargjort av jordmor som snart var ferdig med nattevakt. Ble barbert og fikk satt inn kateter, litt ekkelt da lille-snupp lå veldig lagt nede med hodet. Så var det bare å vente. Kl. 07.45 kom en super-hærlig jordmor og barnepleier inn på rommet. Jeg skulle ned til opr.salen snart. Da grudde jeg meg ikke lenger......så bare fram til å se lille-pia. Kom på opr.sal kl.08.30 og fikk møte alle som skulle være tilstede under ks. Måtte sette meg på sengekanten, for å få satt spinalen. Må bare si, jeg kjente kun et liiiiiiite stikk. Verre å stikke seg i fingeren!!!! La meg ned på opr.bordet, og kjente at varmen gikk oppover bena. En artig følelse. Under ks ligger en med litt helling mot siden, og det var en god liggestilling. Legene kom inn, og presenterte seg. En dame og en mann. Så begynte de. Kl. 08.51 hørte vi skrik, og det var før lille-pia hadde fått hodet ut av magen. Fikk henne opp til hodet mitt, og kost med henne. Jeg var blitt firebarnsmamma!!!!!!!!!! Jordmor og pappaen gikk opp til fødeavdelinga for å veie og måle, mens jeg ble sydd og stiftet sammen. Lå der stolt som bare det, og så fram til å holde henne. Etter at legene var ferdige, ble jeg flyttet over i en seng, og deretter kjørt opp til postopr.eneste ubehaget jeg hadde under opr var at jeg fikk kvelme pga blodtrykksfall. Jeg sa ifra om dette med en gang, og fikk medikament for å øke blodtrykket. Og kvalmen forsvant med en gang. Fikk skjelvinger og frysninger da jeg kom på postopr. Ble først tullet inn i varmetepper, men det hjalp ikke. Så fikk jeg to doser petidin, og skjelvingene og frysningene forsvant. Og da kom snuppa og pappaen...........en stolt firebarnspappa!!!!!! De hadde sittet å koset seg i en time på rommet. Bare de to. En herlig opplevelse, syntes pappaen. Etter en og en halv time på postopr, ble vi flyttet ned til barsel. Jeg var i kjempeform. Fikk besøk av stolt bestemor, tante og onkel, og tre stolte storesøsken åtte timer etter ks. dagen etter snittet var jeg oppe å gikk i gangene, tok alt av stell av lille-pia. Litt stikking i arret med en gang jeg reiste meg, men gikk fort over. Fant ut at jo mere jeg beveget meg, jo mindre vondt hadde jeg. Dro hjem fra sykehuset fire dager etter ks. Fem dager etter ks var vi i 50-års dag. Jeg var i strålende form, og har vært det siden. Vær i aktivitet, men ikke overdriv.

 

Lille-pia skal hete Maiken. Hun ble tatt 6 dager før termin, og var 4,1 kg 50 cm og 38 i hodeomkr. Hun er en svært tilfreds "dame". Sover, spiser og bæsjer. Har ikke hatt en våkennatt, ingen skriketokter. Hun er eksemplarisk.

 

Ble langt dette, men ville bare fortelle min historie. Jeg hadde en nydelig opplevelse. Skulle jeg hatt flere barn, ville jeg tatt ks igjen. Men som firebarnsmor, så sterliliserte jeg meg med det samme.

 

Du får ha lykke lykke til i morra. Du kommer til å bli positivt overrasket!!! Kunne gjerne gjort det for deg, for å oppleve følelsene på nytt igjen. Husk i morra, kanskje på tida her, så er du en super stolt trebarnsmor.............

Skrevet

Kjære noen som styrer med det som skjer oss i livet: la mitt KS bli så ukomplisert som dette da ! :)

En fantastisk historie.

Håper det blir akkurat slik!

 

Sånn som jeg krisemaksimerer nå om dagene, MÅ jo opplevelsen bli positiv.

 

Stor takk til deg CaMaCh?? som delte historien din, skal tenke på den i natt når jeg ikke får sove :)

*stor klem*

Skrevet

Hei, ville bare si LYKKE TIL!!!!!!!

Får du tid i kveld til å fortelle hva som skjedde på sykehuset i dag setter jeg veldig pris på det.

Skal inn i neste uke til mitt første keisersnitt men 3dje barn og er veldig spent og vet lite om hva som skjer.....

Lykke til igjen og i morgen på denne tiden er du ferdig og har et lite knøtt i armene:)))

Skrevet

Hei Moniccen!

 

Jeg hadde planlagt ks med Knøttet i jan 2006. Hadde en udelt fin opplevelse. Fikk han opp på brystet mens de sydde meg sammen også. Fikk høre på musikk under hele inngrepet (nesten som på film;0).

Melka kom allerede andre dagen etter inngrepet, og jeg flytta på barselhotellet 3.dagen etter eget ønske. Var i finfin form =0)

Det verste før og under inngrepet var faktisk å få satt inn kateter og ikke få tisse selv når jeg ville!!

Lykke til i morgen! =0)

Skrevet

Liten oppdatering:

Nå har jeg vært på sykehuset i "hele dag" :)

Såkalt innskrivning. Tatt noen blodprøver, og sittet på registrering for å se hvordan bebisen har det (bare fint!).

Fikk snakke med JM som skal være med i morgen, gynekolog sjekka at den fremdeles lå i seteleie (JA!), og anestesilegen forklarte hva som skulle skje og hvordan.

Har fått med meg noe greier som jeg må vaske meg med når jeg dusjer i kveld, og en tabelett mot halsbrann som jeg skal ta i kveld. Må ikke spise etter kl 24 i kveld, men kan drikke litt hvis jeg må.

Veldig godt å få informasjon, og se at alle er rolige og syns dette er en grei ting å gjøre :) Ikke noe stress på de folkene i hvertfall :)

 

Gruer meg enda, men prøver bare å la minuttene gå, og ikke tenke for mye. Under et døgn til alt er over nå.

De hadde ordnet rom til meg, men siden jeg bor så nært får jeg sove hjemme. Må møte opp kl 7 i morra tidlig da...

 

Håper opplevelsen blir positiv for meg også, det kan uansett neppe bli verre enn jeg frykter :) *hihi*

 

Guttene mine begynner å bli spente de også nå, spør masse og gleder seg til å komme på besøk til babyen på sykehuset i morgen.

 

Skal undersøke mulighetene for å få med PC på rommet, blir jo GAL hvis jeg må leve ei hel helg uten internett :)))

Skrevet

Igjen: masse lykke til!! Jeg er sikker på at dette kommer til å gå veldig bra:-) Gleder meg til å lese hvordan det gikk når du er klar for å gi oss en oppdatering!!

Skrevet

Takk for oppdateringen, er så spent på mitt eget, spesielt siden jeg ikke har noen jeg kan spørre om erfaringer ifra, alt blir så nytt, men gleder meg å da:)

Så får du tid til flere oppdateringer så skriv gjerne :)

Håper det blir litt søvn på deg i natt da:)

Skrevet

Skjønner godt at du er spent ja!

Er litt roligere nå, men spent så det holder :) Huff.

Ikke mange timene igjen nå, skal være på sykehuset kl 7 i morgen tidlig.

Men blir kanskje litt venting pga unger blir prioritert først i køen når de har operasjonsdager, og det har de i morgen.

 

Har ellers sinnsykt med kynnere i kveld, så håper jo at den ikke har tenkt seg ut i natt allerede :/

 

Skal skrive mer jeg, så snart jeg har pc-tilgang. Vet ikke enda om jeg har d på sykehuset.

Bare skriv på privaten, hvis du lurer på noe etterpå, skal svare så godt jeg kan. :)

Skrevet

Lykke til moniccen, jeg har fulgt med på innleggene dine, og ønsker deg en flott fødsel!!! Ønsker deg også en god natt i natt, håper du får sove godt! I morgen har du den lille hos deg og får sett og studert alle ansikts- og personlighetstrekk, og i morgen kveld skal du få sove med pusten dens i øret...

 

stor klem!

Skrevet

FOKUS: bebis i morra :)))

 

Har ikke sovet på dagen i dag, så håper jeg er nok sliten og utmattet til å få noen gode timer i natt. Føles slik nå.

Nå er d på tide å komme seg i seng tror jeg, hvile mest mulig.

 

Stor klem til alle dere som har backet meg opp i d siste, hjelper godt å ha noen å lufte seg til!

 

Skrevet

Lykke til i morgen!! Jeg er så spent på dine vegne!!

Ser ut til at min egen fødsel lar vente på seg .... men, men!

 

Så spennede i fht kjønn og alt mulig!!

 

Tenk å holde det nydelige lille barnet i armene -- jeg misunner deg akkurat det jeg :0))

 

Dette går kjempebra skal du se! Du mobiliserer masse, masse psykiske krefter til i morgen som blir en fantastisk dag for deg og dine kjære!!

 

Jeg har litt tro på sånne såkalte affirmasjoner ; at man gjentar en ting om og om igjen for seg selv - så blir det til slutt en sannhet.

F.eks : "I morgen blir en utrolig, fantastisk, spennende dag"

Prøv - så skal du se det virker - smil gjerne mens du gjentar!!! (eller le av meg he- he)

 

*******************************

Lykke til nok en gang!!

*******************************

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...