Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har begynt og gi min gutt på litt over 3 mnd. velling (pga. dårlig vektøkning). Det var 3 kvelden han fikk det i kveld, men har prøvd med litt forskjellig mengde mme, og økt grøtpulveret også.. I kveld blandet jeg 200 ml. mme med 2 1/5 ts. med maisgrøt. Var det mye? Den virket passe tynn, og han storkoste seg, drakk opp alt! Han drikker vanligvis 165 ml. mme. Nå virket han veldig fornøyd=) Men hvor lenge skal jeg holde på denne blandingen? Og hvor mye skal jeg øke med når jeg øker? 1/5 ts. eller 1 ts.? Og er det sånn at når den er blitt så tykk som grøt så går jeg over til og gi han ett ordentlig grøtmåltid?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Hei, jeg gir også velling (STOR SULTEN GUTT) og han er 3,5 mnd. Jeg ga for andre dag på rad i kveld og har gitt en ts med 150ml MME. Det virker som han tar dette greit, ikke magevondt. Jeg blander også i en ts malt for sikkerhetsskyld. Jeg husker med forrige mann gjorde jeg dette i en ukes tid og så forsøkte jeg med grøt med skje (et par ts). Han vendte seg fort til det og innen en uke var jeg oppe i en porsjon grøt (men han var da fyllte 4,5 mnd). Jeg tenkte gi denne tynne vellingen med en til to ts og 150 ml i en ukes tid og så forsøke med grøt på skje på dagen. Om kvlede vil jeg fortsette med velling (men lage den tykkere) så han kan sove godt. Jeg tror du bare skal prøve deg frem og så lenge det ser ut til at magen hans tåler det og han er blid og fornøyd så forttsetter du bare. At man skal vente til 4 mnd kommer jo helt an på str. til babyen. Noen har store merferdigutviklede babyer som tåler det mens andre har bittesmå babyer som man må være mer forsiktige med når man går frem. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå