Gå til innhold

Din barn på 15 mnd, lengde??

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutt 84 cm

Skrevet

Okei, bare lurte for jeg var hos HS idag..Sønnen min er 79 cm.. De andre på jobben spurte meg om han var kortvokst.. Jeg sa nei siden HS sa at det var gjennomsnitt.. Kortvokst?....

Skrevet

Amalie var 80 cm på 15 mnd dagen sin :)

Skrevet

Guro var 78,5 cm på 15mnd-kontrollen.

Skrevet

Gutten min var 78 cm på 15 mnd ktr

Skrevet

Jenta mi var 76,5 cm

(gutten har ikke vært, men var 75 på 12 mnd)

Skrevet

82

Skrevet

78

Skrevet

junior var 84,5 cm når han var 15 mnd...

Skrevet

Guttungen var 86 cm på 15 mnd kontroll. Han var 83 cm på et års kontrollen og da så Hs at det var gjennomsnittet for 1 åringer..

Men vet ikke om dette stemmer.

Guttungen var 8 mnd da han var 79 cm.

Men han vokser nok ekstre masse frem til neste kontroll.

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt lengde og vekt på 15 mnd jeg.Hvor kan jeg se det på nett? Jeg så på denne side, barnimage og barnetditt.. det står ikke noe 15 mnd der..

Skrevet

Jeg har utskrift fra skjemaet på helsestasjonen...

Ved 15 mnd er gjennomsnittshøyden for gutter 80 cm. Alt innenfor 75 og 86 cm er innenfor percentilene på skjemaet.

Han er ikke kortvokst nei, men ligger rett under snittet:-)

Skrevet

Han skal ikke på kontroll før senere denne måneden, men vil tippe han er rundt 79 cm. Da han var 13mnd var han 77,5cm og lå akkurat på den grønne normalstreken hos helsesøster.

Skrevet

Okei, sønnen min er sikkert litt lav pga mamma og pappa til forloveden min er lave.. hehe... Storebroren til forloveden min er lav også.. men ikke forloveden min og jeg.. Sikkert grunnen det.. Men hva er normal vekt på 15 mnd? Han veide 10.6 kg idag hos HS..

Skrevet

Okei, sønnen min er sikkert litt lav pga mamma og pappa til forloveden min er lave.. hehe... Storebroren til forloveden min er lav også.. men ikke forloveden min og jeg.. Sikkert grunnen det.. Men hva er normal vekt på 15 mnd? Han veide 10.6 kg idag hos HS.. HS her sa at høyden og vekten til sønnen min er gjennomsnitt og at de fleste babyer/barn her på bygda er over gjennomsnitt og overvektig. De har ikke lov og si det og de har jo tauhetsplikt, ikke sant..

En på jobben min sin datter, 2 uker eldre enn sønnen min, hun veide 13.4 for 2 uker siden! :-O

Skrevet

Hvis han var 10,6 kg nå, så er han i alle fall ikke overvektig! Mente virkelig helsesøster at han var det?

Min var 10,6 da han var 13mnd, og han har/hadde ikke en eneste valk på kroppen (og da var han jo 1,5cm kortere enn din).

Skrevet

Du leste feil. HS sa at de fleste barn her er overvektige.. Jeg nevnte ikke sønnen min ;) Men at sønnen min er gjennomsnitt..

Skrevet

Aha, leste litt kjapt der ja!

Skrevet

90 lang..., men han har ligget ganske langt over hele tiden...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...