mammarie Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 har akkurat vært på ultralyd og legeundersøkelse. har termin den 23 juni! jeg spurte om hun kunne sjekke modning og evt. åpning. Hun så overrasket ut, og sa at de så modent og fint ut! Bare en cm åpning ennå, men hun kunne godt strippe meg. Jeg ble plutselig veldig "uklar" kom litt brått på selv om jeg egentlig har hatt det i bakhodet! hun mente at riene kunne allerede komme i ettermiddag (var hos henne ca kl.14) visst vi startet strippingen nå... men det ville jo vise seg! Jeg er bare litt redd for maserier og sånt... er det verdt det?? noen som vet hvor vanlig det er å få maserier når man har åpning? legen virket jo kjempepositiv- å begynte å snakke om poeng å sånt.. å virket ikke sketpisk til å "løsne hinna" men jeg har jo ikke termin før om 1,5 uke (mensentermin 6dager), å babyen min er ikke mer enn 3000g, så slipper å tenke på at ungen blir diiger visst jeg venter. åja, legen nevnte også at hun kunne aldri tro at jeg ville gå noe serlig over termin uansett hva jeg gjorde- siden alt så så fint og modent ut... er så usikker på hva jeg skal gjøre!!! Blir jeg strippet i morgen er jo sjansen større for at jeg få se jenta mi fortere.. men ville ikke utsettes for unødig smerte heller....... noen med erfaring?? tips??? mottas med takk!! =)
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 ingen erfaring her men jeg hadde slått til:) jeg har tre uker til termin og jordmor ville sjekke modning og strippe meg i dag (pga fryktelig mye vann i kroppen).. men jeg var desverre ikke moden:(
mammarie Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2007 åh.. kjipt ass... hadde jeg hatt mye vann, fæle kynnere osv, hadde jeg nok ikke nølt- men jeg har det egentlig veldig greit! bortsett fra at jeg blir fort sliten da... men har ingen grunn til å klage føler jeg... skal du tilbake senere i uka du da eller?
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 jeg ble dritskuffa, var jo så sikker jeg var moden men neida:/ så godt du slipper mye vann og kynnere, det er ett slit.. ugh jeg skal tilbake neste uke for de skal vurdere å sette meg igang.. var ikke jeg som ba om det engang, jordmora bare kikka på bena mine og sa jeg henviser deg til lege for vurdering om igangsetting jeg for slik kan du ikke gå....! hjelp:P hehe:) men jeg tror ikke det er så ille å strippes om man bare klarer slappe av, så kanskje det er verdt ett forsøk?
jordbærsjokolade Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Er ikke så ille å bli strippet altså..Jeg hadde kun en halv cm åpning, så jordmor mente hun ikke fikk gkort så mye. Men jeg har hatt maserier, tror jeg det er, i hele dag så det er tydelig at noe ble satt i gang!
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 magen min reagerte på at hun bare kjente etter faktisk, fikk skikkelige kynnere og murringer etter hun hadde kjent oppi der:S men ikke meg imot å få mere ondter så lenge de fører til noe:) (skyndte meg å føde før de finner på å sette meg igang hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå