Gå til innhold

er akkupunktur farlig når man er gravid ???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det brukes da ved fødsler, så da kan det vel neppe være farlig?

Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Man får jo akupunktur som smertelindring under fødselen.

Skrevet

er jo mange som tar akupunktur for å få satt i gang fødsel osv... Men det vet dem sikkert dem som setter akupunktur, om det er farlig eller ikke....

Skrevet

Da jeg var nygravid gikk jeg til akupunktur for rygg, nakke og korsrygg. Han lot være å sette endel nåler i korsryggen fordi at det kunne være farlig for fosteret, les at man kunne miste... Men andre steder er det ikke farlig!

Skrevet

ja jeg hvet også at man bruker akkupunktur ved fødsel, men om det brukes noe mer en det liksom ??

Har nemmlig hørt at det kan gå galt med fosteret når man tar akkp. derfor jeg lurte om noen viste !

Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur to ganger med minimais. Funka veldig godt :) Denne fødselen gikk mye bedre enn den første!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det har ikke jeg hørt...de anbefaler jo akkupunktur mot svangerskapskvalme, og jeg har også hørt det nevnt ang allergi.

Skrevet

Velger du en godkjent akupunktør og forteler at du er gravid, er det ikke farlig:)

Skrevet

Ikke farlig om du går til en godkjent akupunktør. Jeg fikk nåler mot svangerskapskvalme (var ca 2-3 md påvei).Mot slutten prøvde jeg modningsakupunktur. Under fødsel fikk jeg også akupunktur. Funka VELDIG bra. Kan absolutt anbefales.

Skrevet

Ikke farlig i det hele tatt. Jeg går fast hos en jordmor og tar akupunktur. Anbefaler det til alle! Hun jeg går hos holder til på familieklinkken.no.

Skrevet

Nei, det tror jeg virkelig ikke, tvert imot=)

Skrevet

Kommer sikkert litt ann på hva man tar akupunktur mot, men jeg tok det hvertfall i begynnelsen av svangerskapet mot svangerskapskvalme, og snakket med akupunktøren om at jeg skulle komme tilbake til sommeren og få hjelp mot allergi. Så noen ting kan man hvertfall behandle med akupunktur under svangerskapet.

Skrevet

Kommer jo helt an på hvor han stikker men jeg fikk akupunktur mot bekkenløsning hele forrige svangerskap, så nei, det er ikke farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...