miniime Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jeg vurdere å flytte p.g.a jobbsituasjon og div. Jeg har hovedomsorgen for barnet, og pappaen ar h*n annen hver helg. Noen sa at det er kommet eller skal komme en lov om at man må ha skriftlig samtykke for å kunne flytte langt unna.. Er dette tilfelle eller? Nå skal det sies at pappaen muligens flytter langt unna, men er ikke sikker... Kan jeg flytte hvor jeg vil, og når trer evt den nye loven i kraft?
Northernlights Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Det har blitt MYE vanskeligere å flytte med barn nå. Det beste er at du tar kontakt med faren, og lufter tankene dine, og blir enige på forhånd. En rettsak er dyr og tar masse energi utav begge parter, og gjør at barnet føler seg som en enda større kasteball. Been there...
Gjest -<<- Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Nei, det er ikke tilfelle. Du kan ikke flytte til utlandet, men står fritt til å flytte hvor du vil innen Norges grenser. Det foreligger heller ikke noe lovforslag som skal regulere dette - men det var et valgkamputspill fra et par tullepartier for noen år siden. Det eneste faren kan gjøre er å gå til sak for å få hovedomsorgen for barnet. Du bør selvsagt vurdere hvorvidt "jobbsituasjon og div" er sterke nok grunner til å vanskeliggjøre forholdet mellom barnet ditt og dets andre forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå