Gå til innhold

Silicon el latex på smokk? U/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann ville bare ha latex mens minsten her vil bare ha latex nuk smokker. Tror det er smak og behag.

Skrevet

snuppa har silikon. er litt "redd" latexsmokkene, hørt at de kan sprekke opp og sånn, pluss at jeg synes de er skikkelig ekle....

Skrevet

Eldstejenta nekta plent silikon - dermed ble det bare latex på henne. Minimais har tatt det meste av smokker fram til nå (5mnd) men nå vil hun nesten bare ha silikonsmokker, av den typen som er flat på undersida.

Jeg ser mange fordeler med silikonsmokk (lettere å rengjøre, lenger holdbarhet osv), men noen angst for latex har jeg overhodet ikke. Så lenge en er nøye med renhold og sjekker smokken før bruk samt har ofte utskiftning så er det overhodet ikke farlig.

Skrevet

Har noen smokker fra før av,men om det er latex el silokon,aner jeg ikke. Sitt å skal best navnesmokker på nett,å der kan du jo velge.. En smokk er en smokk for meg. Derfor greit å høre hva andre har å si.

Takker for tips.

Skrevet

Silikon er blank, laget av nettopp silikon. Holdbar, enkel å rengjøre. Men enkelte unger liker den ikke, da den er ganske hard.

Latex er naturgummi, gjerne litt brunlig/gulaktig på fargen. Morkner med tiden, vær derfor svært nøye med rengjøring og sjekk før bruk. Skift ut smokkene minst 1xpr mnd ved normal til hyppig bruk. Mange unger liker denne, siden latexsmokken er myk å suge på.

Skrevet

Lillegutt hadde både latekssmokk og silikonsmokk i begynnelsen, men ikke svarten om han ville ha latekssmokken i munnen. Så da ble det silikonsmokker på ham. Og de må være fra Avent, ellers er de ute av munnen etter fem sekunder. Ortodent-smokken ser det ut som han bare tygger på, for så å spytte den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...