Gå til innhold

Når kan babyen begynne med smokk??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tok smokken da han va fire daga :o)

Skrevet

jeg har hørt at det kan man begynne men fra dag en.. mange syke hus som faktisk anbefaler det har jeg hørt. vi har i alle fall kjøpt inn noen vi da som vi tar med på sykehuset. i den minste str dem har på apoteket

Skrevet

Er det noen ulemper med å gi små babyer smokk?

Skrevet

De sier en ikke bør starte før ammeteknikken sitter. Er forskjellige måter de suger på smokk og bryst.

Jeg startet på barsel med smokk. Alt da kosesugde hun på meg. Fikk ikke noe problemer med ammingen.

Svigerinnen min ble frarådet å starte med smokk. Hun, eller babyen, slett med ammingen og det å få tak. Hun får han enda ikke til å ta smokk.

Er mange ganger frustrert over det hun. "De hersens damene på barsel" kommer hun med da.

Bør vell kanskje se det ann?

Jenta vår hadde et enormt sugebehov. Er glad smokker fantes jeg ja.

Denne gangen tenkte jeg å ha med meg en smokk til sykehuset. Just in case.

Skrevet

eneste jeg kan tenke meg er vel det at dem kan bli skeive i bittet. men det har jo kommet smokker som skal forhindre det også. de med avskåret tupp på. pluss at du skal jo av venne ungen fra smokken igjen da. kan nok være vanskelig

Skrevet

Vet ikke av nån ulempa..

Men min hadde så stort sugebehov, å hadde han ikke tatt dn ville d gått utover mæ..

Så e lykkelig for d da..

Hele ulempa me smokken e vel at d e vanskelig å venne av me dn..

Men glad han tok smokken å ik tommelen..

Skal nok overleve avvenninga :o)

Prøve å gjøre så at han kun har smokk når vi skal legge han og når vi kjøre lange tura..

Skrevet

Dn nye smokken e ikke å anbefale.. Bitte blir ikke bedre.. Trur nesten d blir værre..

Tenk dæ sjøl, dæm får jo ikke tak på dn.. Prøvde me min, men han fikk jo ikke tak på dn..

Skrevet

Ulempen er vel hvis det er vanskeligheter med å komme i gang med ammingen, har jeg lest i "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Men hun er veldig for pupp og ikke så veldig for smokk...

Skrevet

Jeg har utrolig mye melk og brystene står på spreng. Lille mann hadde store problemer med å få tak og jeg fikk tilslutt brystskjold på klinikken slik at det skulle bli lettere å få i han mat. Det funka kjempe bra og gutten er blitt en helt annen nå når han ikke trenger å sloss for å få mat. Skjoldet er jo litt smokk aktig, så jeg kan ikke helt se at det skader om han får smokk nå... Eller tenker jeg feil??

Skrevet

Min lille fikk smokk med en gang vi kom hjem fra sykehuset, hadde så stort sugebehov...

Skrevet

takk for tips om de nye smokkene.. da kjøper jeg ikke dem. de prata nemlig så varmt om dem på foreldre og barn festivalen og lett lurt som jeg er trodde jeg dem.

Skrevet

De nye smokkene ER bra for bittet (se forklaring på hjemmesiden deres ortodent.no), har hørt flere tannleger snakke positivt om den! Men hvis ungen ikke tar den, så hjelper det selvsagt lite. Da er det bedre å prøve med en annen smokk. For å suge på tommelen er et mye verre alternativ for tennene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...