Gå til innhold

Når får dere babyutstyret i hus.....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på når dere kjøper inn seng, stellekommode og vogn osv...??

Jeg har 7 uker igjen i dag, er det for tidlig å begynne forberede seg nå?

Jeg er nok litt skeptisk og redd for at noe skal skje, siden jeg ble innlagt i uke 22 for fare for prematurfødsel. Har holdt meg i ro nå i 11 uker, og alt er heldigvis bare bra nå, så nå får jeg bevege meg litt mer...

Men merker jeg er engstelig for at noe skal gå galt denne gangen....:(

Men det er vel på tide å begynne å forberede seg litt kanskje???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, d synes jeg er på tide..Liten sjanse for at noe går galt nå..og uansett så kan d jo hende han/hun kommer før, da er d jo greit å ha d klart nå?

Skrevet

oi'!! har du ikke begynt enda??

da synes jeg du skal gjøre det nå, i tilfelle...

og så vil du ikke klare å gjøre så mye i gangen heller så begynn med det viktigste!!

jeg er 33+3 i dag og har bilstol og bleier igjen. ellers er det meste på plass...

Skrevet

Jeg har 10 uker igjen og har de store tingene som barnevogn, stellebord, bilsete og seng i hus. Pluss en masse babyklær vi har arvet. Skal ta et raid på babyshop i løpet av uka og kjøpe de siste små tingene (sengetøy, himmel, stellemadrass osv). En tur på apoteket for sinksalve, ammeinnleggg osv da så er vi i mål :-)

Skrevet

NB! Husk at der ofte er 6 ukers leveringstid (minst) på de populære vognene. Så det bør du absolutt bestille snart!

Skrevet

Ikke for å stresse deg, men du bør absolutt komme i gang !!

Seng og stellekomode har vel mange butikker på lager, men vogner kan det være utrolig lang leveringstid på....

Og siden du får nå på sommeren er det ofte godt å komme seg ut i frisk luft "med en gang"...

Teutonia har blandt annet 18 (!!! Ja, atten !!!) uker leveringstid på Vario Plus bag'en nå, en type bag man kan få kjøpt til teutonia vogn.

Ellers ligger det vel normalt på 6-10 uker leveringstid på mange butikker...

Unntatt selvfølgelig, hvis du finner ei fin vogn på tilbud i butikken, f.eks en utstillingsmodell, som selges litt rimeligere, så kan du ofte ta den med samme dag.... :-)

Lykke til med kjøpene, jeg ville startet med engang hvis jeg var deg !

(Du kan spørre om butikken du handler i har bytterett dersom noe skulle skje med baby'en.. det er det mange som har nå...)

Skrevet

Jeg har forstått det sånn at på hotellet på ullevål, må en ha med klær til babyen selv..

Skrevet

du bør kansje begynne nå vist de er redd for prematur fødsel...

jeg selv mangler alt av de store tinga ennå,skal kjøpe d når skattepenga kommer..jeg har 4 uker igjen...

Skrevet

Jeg har også 4 uker igjen... stresser ikke.. d eneste jeg har i hus er ei barnevogn;-)

Skrevet

Hehe, da er vi to.. det eneste jeg har er ei barnevogn..:) Og her er det ikke lenger enn 3 uker.

Skrevet

har ordna og vasket alt for leeeenge siden jeg :P

de store tingene har vært i boks siden januar- handla på salg da :-)

Skrevet

det jeg har klart er klær etter min sønn å noen vaskekluter...hentesettet er ferdig strikket da så det er komt hjem...ellers vil jeg helst ikke ha så mye i hus før vi er komt hjem....føler det er tryggest....men se kor lenge jeg klarer holde meg:)

Skrevet

Vi har det meste i hus ettersom vi har alt utstyret etter jenta på 3 år ennå:)

Skal rense vogna og ordne opp med senga, stellekommoden etc, men alt står på loftet, så det er bare å få det ned igjen:) Gleder meg til å re opp i vogna og senga igjen.

Jeg har litt over 7 uker igjen, men jeg regner med at jeg begynner å se over ting ganske snart og sette det opp. Greit å ha det unnagjort i tilfelle noe skjer i de siste 3-4 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...