Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Min er ikke blitt sjekka siden slutten av april da jeg var i uke 17 og nå er jeg i uke 25. Syns det er lenge siden jeg...
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 Siden jeg skal ha tvillinger så tenker jeg at det er enda større fare for lav blodprosent....?
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 I uke 8 og uke 32. (I uke 32 var den litt lav, så jeg skulle begynne med jern, målte derfor igjen i uke 34 for å se at den hadde steget.)
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Samme som tingeling (bortsett frå at eg målte første gong i veke 12, ved første kontroll)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Den dustejordmora mi glømte helt å følge med på jernet mitt da jeg var gravid med snulla så det endte i blodføring etter fødselen fordi jernnivåene mine var så lave! Så si ifra selv at du ikke har blitt sjekka på lenge! Greit å få tatt blodprøve så kan de følge med på både blodprosenten og jernlageret.
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Hos meg vil de ikke sjekke før neste gang. Uke 28. Ende jeg har spurt etter det siden jeg har vært så lenge plaget meg kvalme og spist dårlig. Trøster meg med at jeg spiser multivitaminer (eller hva det heter) De har en anelse med jern i seg. Har ofte hatt problemer tidligere også.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Hvor ofte går du til kontroll, da? Jeg har vært vant til å ta blodprøve 3 ganger i graviditeten. En stor blodprøve på første kontrollen hvor de sjekker både blodprosenten og jernlageret, tar HIV-test og syfilis-test og selvfølgelig blodtypen. Midt i svangerskapet måles blodprosenten på nytt, og mot slutten av svangerskapet måles blodprosenten igjen. Hvis man er helt frisk og ikke har noen spesielt lav blodprosent så er det unødvendig å ta blodprøve på hver eneste kontroll.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Jeg anbefaler deg å kjøpe amino-jern. Det får du kjøpt i helsekostbutikker. De jerntablettene skal være milde for magen. Så prøv de. Tar du aminojern selv om du ikke er spesielt blodfattig, så skal visst det ikke være skadelig for en kort periode.
Marolla Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Ved hver kontroll fikk jeg et stikk i fingeren pluss at de ved tre anledninger tok blodprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå