Gå til innhold

Nå er jeg forvirret nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer akkurat fra kiropraktoren. Fikk behandling for hodepinen som har plaget meg lenge. Han målte blodtrykket mitt slik som jordmor gjorde tidligere i dag. Jordmor fikk 134 over 68, mens kiropraktoren fikk 118 over 62. Han brukte stor mansjett, mens jordmor brukte liten. Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få feil resultat hvis man ikke bruker riktig mansjett. For å kunne sammenligne er det viktig å bruke samme apparat og mansjett. Kan jo være at BT har sunket pga varmen da. Pass på å drikke masse nå i varmen.

Skrevet

vi har ikke samme varmen her oppe som dere der nede i sør. Her er det 10 grader i dag. Så varmen har nok ingenting å si, men takk for tipset..

Skrevet

Du får stadig gode tips om å holde ut i varmen, ser jeg:)

Kan du ha vært mer avslappet hos kiropraktor, eller noe nervøs eller spent hos jordmor?

Skrevet

Tror ikke det, men det er jo triveligere å gå til en ung kjekk mann enn til ei gammel røy;) Neida, jeg føler meg komfortabel med begge. Kanskje litt oppgitt hos jordmor, hun fokuserer bare på det som er galt. Jeg har en stygg familiehistorie når det gjelder sykdom, og det er nesten det eneste hun fokuserer på. Jeg føler meg i fin form, det er nesten som om hun ønsker at jeg var sykere.

Skrevet

Du får lavere BT med større mansjett. Hvis du er stor, er det viktig at du får malt omkretsen rundt overarmen din. Da finner man ut hvilken mansjett som er riktig for deg. Hvis mansjetten er for liten, blir blodtrykket høyt/høyere.

Skrevet

Ung, kjekk mann? Nei da skulle man jo tro blodtrykket gikk opp! :)

Da er det vel som de andre her antyder; mansjetten. :)

Skrevet

En skulle tro det ja. Skal på UL i morgen og tenkte å be dem om å måle blodtrykket for å få det målt en siste plass. Tenkte videre å få ringt jordmor og opplyst henne om de forskjellige målingene. Kanskje hun tar til vettet da og måler med en større mansjett da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...