Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Sambo maser på meg at jeg skal ringe morra hans å spørre om hun vil gå tur eller vil ha besøk, hun bor bare par hus bort, men hvorfor kan ikke hun ringe først da, jeg synes det er hun som skal ta initiativ, hun er jo voksen. (Er jo det jeg å, men...) Samme er det med dama til broren hans, han synes jeg burde innvolvere meg mer der, men de ringer da ikke eller sender sms til meg, og jeg er liksom "ny" i familien, kjent de i bare 2år jeg. Synes det holder å se de når vi er på besøk sammen hos dem og om det er slik som sambo sier at de sitter å venter på MEG, så for de bare vente, hvorfor kan de heller ikke ta initiativet de og bli bedre kjent med meg, jeg er ikke så snakkesalig når vi treffes heller, mister ord og finner ikke på noe å si, kommer jo noe innimellom, men ikke nok mener han og når sambo presser meg, så blir jeg bare lei meg.
Elipepsi Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Ikke for å være frekk, men det virker som du har litt dårlig innstilling i forhold til dem. Kanskje de ikke "tør" invitere deg med på noen ting fordi du virker litt avvisende?! Nå vet jo ikke jeg mer om situasjonen du beskriver da, men det virker jo som at de har lyst til å bli kjent med deg? Det må jo være flott?!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2007 Da burde de nevne det til meg, at det er bare til å ringe om det er noe. Er nok litt negativ ja, men jeg tror det er fordi jeg er sjenert.
Tråle i Trøbbel Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Skjønner godt at du syns det er vanskelig jeg...Men hvorfor ikke ta en tlf til svigermor likevel? Da har du jo tatt det første (og ofte vanskeligste...) steget. Det er lettere å snakke og bli kjent med et annet menneske på tomannshånd, enn når man er flere sammen. Du må ta litt initiativ selv for å bli kjent med din samboers familie...det er jo like mye din oppgave som de andres. Kanskje syns de du virker avvisende og tilbakeholden og ikke vil "mase" på deg. Ta sjansen...ring din svigermor...send en mld til din svigerinne og hør om hun vil komme på besøk. Trenger jo ikk egjøre så mye utav det...bare ta det første steget... Lykke til:-)
suseduse Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 jeg syns ikke du skal måtte ta initiativ for å møte de, det må de klare hvis det er et stort ønske for dem.. jeg møter svigers sjelden uten sambo, men søstera hans og jeg har hatt veldig god kontakt hele tida, men ikke så mye etter at gutten kom, fikk ny type samtidig.. litt trist egentlig, men men.. ikke gjør noe du føler ikke er rett for deg eller er ubehagelig!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2007 Men det er ikke slik at jeg aldri kontakter dem, jeg har sendt sms om noe jeg lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå