Gå til innhold

Herre moses for et griseri - middagstid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt på 17 mnd vil spise selv, og nekter å ta i mot mat fra skeia når vi hjelper han. Det er jo greit nok det, men han øver seg ikke så mye med skei, det går stort sett i fingrene, og det blir jo bare så utroooooolig grisete! Jeg er skikkelig lei av å vaske klær, gulv og stoler etter hvert måltid (t.o.m brødmat blir et griseri), og skulle n

ønske vi kunne fått lov til å hjelpe han litt. Menmen, får nok bare holde ut. Spiser deres selv? Har de god teknikk med skei og gaffel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin spiser sin middag selv han, men han bruker gaffel. Er så vanskelig å få maten på skjeen. Er veldig lite griseri og han klarer å bruke gaffelen ganske bra. Jeg lager all middagen til han selv og skjærer opp i passe biter, så fikser han resten :)

Skrevet

Veldig festlig når det er pannekaker med blåbærsyltetøy på menyen- blått overalt!!!!! Min på 19 mnd er ganske flink, men det blir mye herjing og gris, og hjelp skal han ikke ha nei...slitsomt :)

Skrevet

L klarer å føre gaffelen med en matbit på inn i munnen. Vi må hjelpe til med å ta mat på gaffelen da ;-) Hun prøver selv også, men det er sjelden at hun får noen fangst.

Ved middag så legger jeg en svær voksduk under stolen hennes, sånn at jeg slipper å vaske gulvet hver dag. Tar duken ut og rister den før jeg slenger den til vask.

Skrevet

Her ser det ikke ut etter måltider eller. Lillsnupp har spist selv i mange måneder, men søler veldig! Det er i håret, på klærne, på stolen på gulvet osv. Hun kaster heldigvis ikke maten veggimellom som jeg vet noe gjør da:-)

Syns det er rart, for de to andre har spist veldig pent fra de begynte å spise selv...men unger er jammen forskjellige ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...