@stronauten med 3 små Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Vår gutt på 17 mnd vil spise selv, og nekter å ta i mot mat fra skeia når vi hjelper han. Det er jo greit nok det, men han øver seg ikke så mye med skei, det går stort sett i fingrene, og det blir jo bare så utroooooolig grisete! Jeg er skikkelig lei av å vaske klær, gulv og stoler etter hvert måltid (t.o.m brødmat blir et griseri), og skulle n ønske vi kunne fått lov til å hjelpe han litt. Menmen, får nok bare holde ut. Spiser deres selv? Har de god teknikk med skei og gaffel?
så var vi 4 Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Martin spiser sin middag selv han, men han bruker gaffel. Er så vanskelig å få maten på skjeen. Er veldig lite griseri og han klarer å bruke gaffelen ganske bra. Jeg lager all middagen til han selv og skjærer opp i passe biter, så fikser han resten
SassyMom Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Veldig festlig når det er pannekaker med blåbærsyltetøy på menyen- blått overalt!!!!! Min på 19 mnd er ganske flink, men det blir mye herjing og gris, og hjelp skal han ikke ha nei...slitsomt
Sjalabais Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 L klarer å føre gaffelen med en matbit på inn i munnen. Vi må hjelpe til med å ta mat på gaffelen da ;-) Hun prøver selv også, men det er sjelden at hun får noen fangst. Ved middag så legger jeg en svær voksduk under stolen hennes, sånn at jeg slipper å vaske gulvet hver dag. Tar duken ut og rister den før jeg slenger den til vask.
Luca Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Her ser det ikke ut etter måltider eller. Lillsnupp har spist selv i mange måneder, men søler veldig! Det er i håret, på klærne, på stolen på gulvet osv. Hun kaster heldigvis ikke maten veggimellom som jeg vet noe gjør da:-) Syns det er rart, for de to andre har spist veldig pent fra de begynte å spise selv...men unger er jammen forskjellige ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå