NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har seks uker igjen til termin, og foeler meg ganske trygg paa at jeg ikke kommer til aa foede denne uken. Har i allefall ingen symptomer paa det--hodet er ikke festet, veldig lite kynnere, osv. Sjansene er i allefall minimale, saa mannen min og jeg har funnet ut at vi tar en liten tur i Norge for siste gang som bare oss to. I morgen drar vi dermed paa "Norway in a Nutshell" tur og blir borte et par dager--foerst med toget til Bergen, saa til Voss og Flaam, for saa aa ta toget tilbake til Oslo igjen. En del av disse stedene er jo langt vekk fra sykehus, saa det kan jo vaere greit aa ha en plan dersom foedselen mot all formodning skulle begynne. Hva blir de naermeste sykehusene? Bergen? Hva gjoer vi dersom vi f.eks overnatter paa et hotell i Flaam og foedselen begynner? Greit aa ha en plan i bakhodet selv om sannsynligheten er minimal...
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 På menyen her på venstre side finner du "Fødested". Da får du en liste over alle med adresse og telefonnummer og alt annen informasjon. Er kanskje lettest å skrive det ut og ta papirene med? Ha en fin tur da! :-)
Cybermom♥ Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Men..., hvis du har 6 uker igjen, får du fly da? Trodde det var grense ved 2 mnd? Bare lurer. Greit å vite.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 I Noreg får ein fly fram til fire veker før termin utan problem, inntil to veker før termin med legeattest og dei siste to vekene med medisinsk personell til stades (dette er på flyturar på under 4timar, men det er jo greit) Kos deg masse på tur NewYorkMum - det kjem til å vere supert å reise rundt no når det er sommar! Nsb har togbillettar frå 199kr frå Oslo til Bergen (minipris) - og det er jo kåra til den vakraste togreisa i Nord-Europa Og hjarteleg velkommen til Noreg *wohoo*
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 du kan fly intill tre uker før fødsel. Men norway in a nutshell er en togtur...:-)
1+1=2+1+x Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Er jo sykehus på både Voss og i Lærdal (sogn og fjordane - fra flåm kjører man gjennom lærdalstunnelen på et par og tjue km)
PrøvLykken Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 viss noko skulle skje, er det vel nok av folk på staden de er som kjenner til alt dette. Det blir jo fødd babyar i heile landet! Togpersonellet veit det nok og:) God tur!!
Cybermom♥ Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 jepp, skjønner jo at det er en togtur... Men siden NewYorkMom bor i New York, regner jeg med at de må fly for i det hele tatt å komme seg til Norge... Men greit å vite at man kan fly nærmere termin enn det jeg trodde. Kanskje blir det en tur til Oslo på meg alikevel... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå