lille-snupp Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Hei! Som noen sikkert har fått med seg, fjerna Synne hoftegipsen på fredag, og har nå begynt å utforske verden på en ny måte. Pga gipsen har hun ikke lært å sitte selv, men det er visst det store nå...Hun har heller ikke særlig balanse, og skjønner ikke helt at gipsen ikke er der og støtter henne.. Når jeg legger henne på magen, drar hun beina ut i spagat, støtter seg opp med armene, og drar beina videre frem slik at hun sitter helt oppreist. Er kjempeflik! men siden hun ikke har et snev av ballanse i kroppen, velter hun både sidelengs og bakover idet hun strekker seg etter leker eller skal se seg litt rundt. Det jeg lurere på er hvordan dere gjorde det da deres små skulle lære å sitte? Satt dere bak som et "sikkerhetnett" hele tida, eller lot dere dem bare falle? Ha blitt endel dunk i hodet allerede, for før jeg vet ordet av det sitter hun en eller annen plass og leker, og jeg kan jo ikke være etter henne hele tida? Siden hun er så stor så faller hun ikke som en slapp potetsekk, men skikkelig DUNK liksom... Prøvde å legge et brettet pledd bak henne i går, men ble dunk likevel... Hun får også prøve seg litt i lekegrinda, der fallet er litt mykere, men er så redd for at hun skal slå hodet i kantene da... Hmmmm... Mye man skal gruble på!
Holly❄️ Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Jeg tok "pynteputene" vi bruker i sofan, og la dem rundt dem. Slik at hvis de falt så ble det ikke et dumk i gulvet iallefall;) Tok ikke lang tid før de lærte og holde balansen heller, så dette gikk veldig greit:)
Tommage♀♂ Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Hadde ikke helt samme problem som deg, men vi hadde henne hvertfall på et tykt pledd mens hun lærte å sitte. Men vår kunne ikke krype eller flytte på seg enda da, så jeg slapp å følge etter henne... Litt varmt med en myk lue på hodet også på denne tiden av året, så vet ikke jeg... Kanskje noen andre har gode råd og tips=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå