Gå til innhold

BLÆH....drittlei av å gå hjemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg vanvittig til å bli ferdig med alt som heter permisjon. Det er grusomt kjedelig å gå hjemme med unger. Der sa jeg det ja! Jobber med å overtale gubben til å ta over permisjonen min fra høsten av...tviler på at det går, men lov å prøve seg :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna da?

Skrevet

Minsta er bare 6uker...men har gått hjemme i 2 år nå. Skal selvsagt gå hjemme ei stund til, men kunne tenkt meg å jobba 2-3 dager i uka fra seinhøsten/vinteren av... Gjort noe annet enn å stelle unger og hus rett og slett. Det er så lite stimulerende i lengda. Hakket før jeg begynner å snakke babyspråk til voksne også :-DDD

Skrevet

Dette syntes jeg var trist lesning... Ungen er 6 uker og du er allerede lei??? Hva med å få deg en kveldsjobb/helgejobb da...?

Skrevet

Har ei på 20mnd også....ikke lei av ungene..men av å gå hjemme. Tror det er rimelig "normalt", hadde vært greit med litt avbrekk. Vil ikke jobbe i helgene....det er eneste tida vi har sammen som familie..så helgene er hellige.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Lykka i livet er ikke å være hjemmemamma for alle og en hver. Men man blir ofte ikke respektert eller forstått når man uttrykker disse holdningene. Personlig synes jeg at jeg selv er såpass elendig selskap at jeg blir depresiv.

Skrevet

Jeg forstår deg på en måte, ugla, men burda du ikke tenkt på det før du fikk siste babyn? Hun fortjener bedre enn å være hjemme med en mamma som allerede lengter ut! Er det mulig med en helgejobb da? Bare for avbrekkets skyld? Evt ta videreutdanning mens du går hjemme, slik at du får brukt de små grå?

Skrevet

Drittlei jeg også, og jeg visste jeg kom til å bli det. Sa det allerede før jeg gikk ut i permisjon. Jeg ser ikke et menneske hele dagen, og sambo er mye borte i forbindelse med jobb på kveld og helg. Orker ikke å reise til byen og trave i gatene, det ødelegger alt av døgnrytme til hun minste, og hun største har null interesse av å se på klær... Så da blir vi hjemme da.

Misforstå meg riktig, jeg nyter å tilbringe tid med barna mine, men savner å snakke med voksne, og å bruke hjernecellene litt. Bare ett år igjen nå... :)

Skrevet

Har du ikke noen venninner som kan besøke deg? Eller gå turer med andre med babyer? Kan dere ikke f. eks. opprette en barselgruppe? Det er veldig koselig, og man får snakket med folk i samme situasjon, samtidig som man kommer seg ut.. Jenta de kan vel sove i vogna mens dere er ute?

Det blir ikke mer moro enn man lager sjæl;)

Skrevet

Hu må jo bare finne på noe å klage over. Egentlig er hu lat som faen, og kunne aldri tenke seg å jobbe!

Skrevet

Hvis denne var ment til meg: Nei, jeg kan faktisk ikke komme på noen jeg kjenner som ikke er på jobb på dagtid. Det blir opprettet barselgruppe fra høsten, og lillejenta nekter å ligge i vogna.

Skulle gjerne fartet og reist rundt omkring jeg, men det er ikke så enkelt med to barn som skal sove, bæsje, ha mat i tide og utide, og skal leke og ha oppmerksomhet. Jeg setter de først, så da får det bare være litt kjedelig en stund, så de får det bra i alle fall! :)

Og så vet jeg at når jeg må tilbake på jobb er jeg drittlei av å være der, og vil bare hjem til barna... Det skal ikke være enkelt...

Skrevet

Skjønner at man kan bli drittlei hvis man får to tette og det blir mange år i strekk svinsende hjemme..

Jeg skal ha perm fra aug/sept og gleder meg sinnsykt til ett friår.

Skrevet

Har du en aldri så liten fødselsdepresjon? Foreslår at du snakker med helsesøster om situasjonen. Ungen er jo bare 6 uker! Du har knapt rukket å bli kjent med barnet, og så vil du bort fra det?

Hvis dere bare går hjemme, skjønner jeg at du savner noe mer. Men prøv å gjøre det beste ut av det. Barselgruppe, babydans, babysang, åpen barnehage, andre venner, babykino etc etc. Det er bra for både voksne og barn å møte andre! Kombiner det, så du kan være sammen med både voksne og barn!!! Kanskje noen timer i barnehage eller hos dagmamma kunne være en ide for den eldste? Da kommer du deg lettere på barseltreff etc også.

Jeg var stadig på farten da jeg hadde permisjon, og stortrivdes med det. Men hadde jeg bare gått hjemme, hadde jeg virkelig savnet voksenkontakt, altså! Det fikk jeg heldigvis dekket gjennom barseltreff etc. Selvsagt blir det litt annet snakk enn på jobb etc, men for meg var det allikevel gull verdt.

Skrevet

Begrenser seg endel når man har to tette og ikke kjører bil. Men skal kjøre opp i løpet av sommeren så da blir det nok bedre. Jeg er overhode ikke deprimert, bare litt lei av å kun gå hjemme med unger. Har ikke venninner med småbarn her som jeg har kontakt med. De jeg har kontakt med jobber/går skole, bor langt borte. Men håper jeg kansje blir kjent med andre når vi skal begynne på babysvømming.

Er stadig ute å går tur..men gidder ikke trø på by`n...jeg kan ikke fordra kjøpesenter og butikker..det er så dødskjedelig å shoppe.

Jeg er i grunn ikke i dårlig humør i det hele tatt....men bare en smule lei og kjeder vettet av meg snart. Jeg elsker jo å bruke tid på barna mine, men herregud som jeg savner å gjøre andre ting også.

Men på sensommeren får jeg mer å syssle med siden vi skal flytte inn i huset.

Redd jeg har blitt rimelig asosial de siste 2 åra pga flyttinga...tar tid å få sving på hjula igjen.

Skrevet

KJenner meg igjen der ja...to som skal ha full oppmerksomhet hele dagene på hver sin måte. Setter også ungene først....men hvis samoren vil/kan ta ut permisjon om noen måneder så jeg kan starte i litt aktivitet noen timer i ny og ned så sier ikke jeg neitakk til det... Han er fantasktisk flink med barna så de har ikke vondt av å ha ham hjemme i stedenfor meg et par dager...det ser jeg bare på som en fordel.

Skrevet

Ikke i dårlig humør i det hele tatt?? Du klager og syter hver dag jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...