Gå til innhold

Huff, nå ble legen sjokka, gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde gått opp tre kg siden sist jeg var hos JM, (4 uker siden), og tilsammen 6 kg til nå (uke 30). Hvorfor reagerte han på det? Er det så mye?? Ellers er alt fint, prøver og alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, ikke veldig mye det. med tanke på varmen i tillegg til at du har vært i en av babyens største vekstperioder, så syns jeg det hørtes ganske så normalt ut!

Skrevet

nesten litt lite, egentlig, som total, når jeg leste det du skrev en gang til!

Skrevet

Synes heller det var lite enn mye iallefall...

Skrevet

Eh...reagerte legen på at du har gått opp MYE?? Det er jo ingenting? Jeg hadde sikkert gått opp 15 kilo i uke 30 og legen min sa det var heeeelt normalt. Bestill time hos jordmor og snakk med henne i stedet. Legen din er ikke helt god tror jeg:)

Skrevet

Skjønner ikke hva han reagerte for.

Jeg er 35+4 og har gått opp 13 kg siden første kontroll.

Den største vektøkninga var 3,5 kg på 4 uker.

Legen min er bare strålende fornøyd hun.

Jeg var ikke så stor i utgangspunktet, og det kan jo ha noe å si. (Har ikke hatt vondt av endel av de kiloene uansett for å si det sånn.) Så startvekta di kan jo ha betydning om den var høy. Men sånn generelt så synes jeg det høres helt normalt (eller nesten litt i underkant) ut det du har lagt på deg.

Skrevet

det er det dummeste jeg har hørt- det er jo ikke noe. det er jo 3kg på 4uker. gikk opp så mye på 1uke og da sa legen det var på tia at jeg la på meg- var i uke 32 eller noe....

Skrevet

jeg har gått opp mya altså! ene mnd tror det var fra 5 til 6 mnd gikk jeg opp 5 kg , jepp dere hørte riktig 5 kg.og neste mnd gikk jeg opp 3 kg. totalt hele skiten på 15 kg . jeg kommer nok til å bli 20 kg mere meg før jeg er ferdig. så han legen din kan bare klappe igjen han.

Skrevet

Han legen din kan ikke ha så mye erfaring med graviditet.... Jeg hadde gått opp 4 kilo på 1 måned på kontroll nå i uke 31. 11 kg totalt - ikke noe å si på det sa jordmora. Så jeg tror ikke du er unormal heller!

Skrevet

Kommer jo litt ann på utgangspunktet også da..... uke 31 gått opp 9 kg tilsammen. Hvis du er bekymret for for liten vektoppgang, kan du jo ta en prat med jordmora di. 6 kg er i allefall ikke mye.

Skrevet

Det er ikke mye a ha gatt opp 6 kg sa langt, og vet du, na begynner du sikkert a fa vann i kroppen p.g.a varmen og at du ellers er kommet lenger i svangerskapet.

Jeg er 28 uker og gikk forst ned tre kilo for de fire fporste manedene sa a ga opp 2.5 kilo pa en maned (fra uke 20 til 24). Det eneste min OB (forselslege; bor i USA) sa, var at anbefalt vektokning var mellom en kvart og en halv kilo i uka. "Mer vil jeg ikke si om det", sa han.

Sa du, ikke bekymre deg :D

Skrevet

Tror du skal ta alt med knusende ro. Vær glad du ikke har hatt en større vektøkning, tror de fleste legger på seg mer, og har vanskelig for å få det av. Jeg er 33+6 og har lagt på meg 20...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...