frøken blå Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Forskjell fra jenter til gutter?? Er fremdeles litt tissing om natten her, så jeg lurer på om han styrer det selv, eller om jeg bare skal si at det er slutt på sove-bleie nå? Aner ikke? Setter pris på tips.... Han ble tørr for litt over 1 år siden.
olebrum78 Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 4år her og har nattbleie, slutta med dagbleie for 1år siden.. våt hver morgen.. lyst hun skal slutte...
Mille** Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Det er veldig forskjellig fra barn til barn. Min eldste var tørr på dagen når hun var 2 år og 5 mnd, men ikke tørr på natta før hun var 3 år og 8 mnd. Noen er tørr både dag og natt før de er 3. Hvis du vil prøve å slutte med sovebleien så bør du legge tisselaken i sengen hans for å spare madrassen. Men du ser jo om han er klar hvis bleien er tørr på morningen.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Hun sov så tungt, så nattbleien gikk ikke før et år etter at dagbleien var borte..
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Tenkte bare komme med et innspill. Datteren min sluttet med bleia for 2mnd siden og natt bleie for 1mnd siden. Det var helt tilfeldig, trodde nattbleia kom til å ta tid for som noen av dere skriver over så var bleia alltid våt på morgenen. Men så sov hun hos mormor en natt også hadde hun sagt til mormor at hun ikke brukte bleie på natta mer. Så mormor la henne i bare trusa og det gikk knallfint. Så da tenkte jeg at shit la gå, vi prøver--- hun har bare hatt ett uhell og da regnet jeg nesten med det for hun hadde drukket litt vel mye før hun la seg. 2,5år nå foresten. Så det er i hvertfall mulig at noen er klare selv om de ikke er tørre på morgenen. At de vet at nå sover jeg uten bleie så nå kan jeg ikke tisse før jeg sitter på do. Datteren min står innimellom opp å går på potta på natta om hun våkner og er tissetrengt.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Min prins på 3 år IDAG slutta med nattbleie 2 mnd etter dagbleien. Har vært tørr i et halvt år nå på natta også, og ikke 1 uhell! :-) jeg ville bare prøvd meg frem og kjøp inn noen tisselaken:)
Kamomille Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 da han var 3,5. Sluttet ned nattbleie like etter at han sluttet helt med dagbleia. Bestemte det plutselig en kveld helt selv:) Neon barn er litt "late" og orker ikke stå opp fro å gå på do om natta/morgenen. Derfor tisser de heller i bleia selv om de kan kontrollere det..... Vi har heldekkende tisselaken i seng + en tynn vaskbar overmadrass over så det ikke skal bli så klamt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå