Gå til innhold

sambo skal.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på fylletur med jobben,til utlandet til helga. (lør-tirs)

da er jeg 36uker.og babyen har villet ut en gang tidligere,for ca 3uker siden.og jeg har mye kynnere og murringer.er redd for at jeg må bli alene hvis babyen finner på og komme når sambo er vekke.

har lyst til og be sambo bli hjemme,men han har gleda seg så lenge til den turen og selvom jeg sier at jeg vil ha han hjemme så virker det som han bare overser det...blir så utrolig lei meg.

vil ikke at det skal skje noe mens han er borte,og det gjør helt sikkert ikke det heller,men tilfelle.....

måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal se det går helt bra, og at babyen kommer etter han er kommet hjem igjen, Allier deg med ei venninne som du kan ha med om det skjer noe, men sannsynligvis gjør det ikke det!!

Skrevet

Min mann hadde bare kunnet glemme den turen!!!Han har tross alt vært med på å laget denne ungen han også, litt får han ofre.Og når bebi i tillegg har villet komme før... Jeg hadde satt ned foten ihverfall.

Men lykke til:)

Skrevet

Samboeren din skal IKKE på tur.

Hva sosialt samvær med alkohol angår; tenk på deg, du har jo ikke kunne vært med på noe slikt på flere måneder en gang.

Ergo verken "rettferdig" eller forsvarlig at han drar på tur. Med mindre turen går til et sted i nærområdet og han prioriterer et svært moderat alkoholkonsum disse aktuelle dagene.

Skrevet

de skal fly til et annet land...

og da rekker han ikke hjem...

huff,når han fikk beskjed om turen så var jo alt bra med oss,men nå må jeg ligge så ikke babyen kommer før...trenger jo litt hjelp også..

kjempe skuffa,men han har gleda seg så til denne turen,...

Skrevet

er jo greit at du har lyst til å være grei, lissom..

men jeg blir sjokkert over menn som i det hele tatt vurderer slikt jeg!!

Ærlig talt.

Som noen sier over her; vi kan ikke nyte alkohol og går rundt med dette kjempeansvaret i vår egen kropp i ni mnd. At de skal hjelpe til litt hjemme, stille opp og være tilgjengelige skulle bare mangle. Er alt for mange menn som syns synd på seg selv fordi de ikke får i både pose og sekk hele veien;

både baby og slank, sexy, villig kjæreste som lager mat, vasker hus og duller for dem.. ærlig talt! *provosert i dag*

Min mann nekter tilogmed å planlegge bursdagsselskap (han har bursdag om to dager) tilfelle han skal på føden i stedet..

"kan vi ikke bare kjøpe en kake og spise sammen med svigers da?"

selvom jeg har prøvd å si at han i det minste kan bestille en pizza og spise sammen med gutta...

og det setter jeg egentlig veldig stor pris på!

Skrevet

Når babyen har villet kommet før, OG du er sengeliggende og trenger hjelp, så skjønner jeg ikke hva mannen din tenker på!

Jeg hadde også satt ned foten! Som ei anna her sier, han har vært med på å lage denne babyen, han også.

Skjønner egentlig ikke at han kan tenke på å dra en gang.

Men det ordner seg nok, ha kontakt med andre i tilfelle noe skulle skje.

Lykke til:)

(Men ta en prat med mannen din, han burde bli hjemme, og særlig når du VIL ha ham hjemme. Skulle jo tro det betydde noe for ham:))

Skrevet

skjønner ikke helt hva han tenker med,men han ville i utgangspungtet ikke ha noe unge, så han kommer nok bare til og si det...

hi

Skrevet

Huff, syns virkelig synd på deg!

Du må tenke på deg selv og babyen, få hvertfall en venninne eller noen til å passe på deg hvis han skulle finne på å dra.

At han i utgangspunktet ikke ville ha noen unge, er uansett en JÆVLIG dårlig unnskyldning.

Håper det går bra med dere. (deg og babyen, altså;))

Skrevet

han burde bli hjemme.dette hadde ikke gått hjemme til meg, sta er jeg vel.men mye kan skje. en fylletur kan man ta igjen senere.

Skrevet

jeg vil bare si at jeg syns det er utrolig undøvendig av slike som "vintersol" å strø salt i såret og fortelle hvor snill hennes samboer er "som ikke en gang vil feire bursdag med pizza og gutta" (for en løk)

er det så utrolig viktig for noen å presisere hvor perfekt de har det mens andre sliter med sine respektive?

håper btw at det ordner seg, og at dere blir enige og at du kan føle deg trygg...

Skrevet

Så utrolig unødvendig, anonym!

Uansett, HI:

Jeg kan godt forstå at du gjerne vil ha mannen hjemme, og at dagene han er borte virker uoverskuelige. Men, selv om han setter i gang og reiser, så går det helt sikkert bra.

Det jeg synes du skal gjøre - er å ikke dulle med ham. Du sier hele tiden at "han har gledet seg slik til denne turen", det er greit nok det, men om du har behov for hans hjelp og støtte - så synes jeg at han heller burde hjelpe og støtte deg, i stedet for at du skal "hjelpe og støtte" ham til å reise på fylletur med jobben.

Ta det opp med ham, si at du helst vil ha ham hjemme, osv.

Min mann vil gjeeerne på Roskilde Festival, men jeg har sagt at han ikke får lov, for om han enn kan komme ganske så raskt fra festivalplassen og til sykehuset hvor jeg skal føde.. Så gidder jeg ikke få en skitten, full, skeiv og illeluktende festivalmann inn med på fødestua. Og det fatter han godt (selv om jeg gjerne vil vente 20. juli med å føde, da.. Det er bare satt på spissen..)

Skrevet

Jeg syntes det er rart at han i det hele tatt har lyst til å være med så nærme fødselen og siden du holdt på å føde for 3 uker siden også?

Noe sånt hadde ikke mannen min fått lov til, ikke hadde han villet gjort det heller. Fra jeg var 37 uker på vei, tør han nesten ikke være en halvtime unna engang. Han ringer flere ganger for dag og spør om han snart skal komme hjem.

Jeg ville ha tatt en prat med han jeg. Kan jo hende at han vil være hjemme sammen med deg hvis du sier at du ønsker det?

Skrevet

ja,jeg får ta meg en skikkelig prat med han,så kanskje han forstår,kanskje jeg ikke har utrykt meg tydlig nok(?!).takk for svar jenter,hjelper og få det ut:)

Skrevet

Jeg syns nå det er litt døyt at man skal nekte mannen sin absolutt alt og jeg da.. de trenger jo ikke bure seg inne av den grunn at det er så og så mange uker igjen til termin.. Selvom en fylletur til utlandet når ting er som de er hos HI, er litt drøy... Men har lest så mange andre innlegg her, om at mannen skal ut med gutta og ta seg en pils, og dama nekter dem det fordi det er så nært opp til termin.. Min samboer skal på biltreff han 2 uker før min termin, og det er noen mil unna.. Men jeg vil ikke nekte han det fordet.. Om vi merker at noe er på gang, og ting snart kan skje rundt de tider, så håper jeg han har vett nok selv på å bestemme om han skal være sammen med meg eller reise... Syns det blir for drøyt å nekte liksom... Mange er nok ueninge med meg her, men det får dere bare være...

Til deg HI, syns jeg du skal snakke sakelig med han og fortelle hva du føler om at han skal reise til utlandet når det er som det er hos dere, at babyen ville komme før ol.. Hvis du snakker med han om dette uten å på en måte nekte han, og være sint for at han skal reise, så kanskje han ombestemmer seg.. Mange menn gjør det stikk motsatte av hva vi vil de skal gjøre, om vi nekter dem, og om vi blir sure på dem.. Da gidder dem rett og slett ikke... Har nekta samboeren min mye rart opp i gjennom jeg også.. Og de ender som regel med at han endten gjør det for å provosere eller bare blir sur og grinette og ikke noe koselig å ha med å gjøre... Det er i allefall min erfaring...

Skrevet

Lykke til da, håper at det ordner seg:-)

Skrevet

Min sambo reiste bort på jobbgreier 2 dager 25 mil unna på termin dagen min,og på dag 5 overtid reiste han på fest med min bror... Orker ikke være en sur bitch og nekte alt mulig jeg... Og selv om jeg var 5 dager overtid,så gjorde det meg ingenting...

Mulig jeg er rar,men jeg hadde latt mannen din reise;-)))

Skrevet

skjønner ikke....spurte min sambo om han ville gjort det...nei det ville han aldri ha gjort...han ville aldri ha tilgitt seg selv visst det sku ha skjedd........å han ikke hva der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...