Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Skal kjøpe nytt sete idag, men vet ikke hvilket... Det var jo det sete som kom best ut i test...
mammmamia ** Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Aldri hørt om... Om du mener Priorifix ville jeg aldri kjøpt det, siden det kun er fremovervendt og det kan være livsfarlig i en kollisjon! Grunnen til at det kom bra ut i test er pga fremovervendte seter er lettere å montere og derfor gjør det bra på brukervennlighet. Bakovervendte seter er vanskeligere å montere, men sitter mye bedre fast og er MYE tryggere i en kollisjon, enten bakfra, forfra eller fra siden. Dette gjelder også i en bråbrems eller utforkjøring... I testene tester de ikke belastningen på nakken, og det er dette som fører til alvorlig skade og død i kraftige kollisjoner, så det er jo helt bak mål å ikke måle det... Ville sett på Akta Graco Cosmic, Duologic, Brio Zento, Britax Secura, Britax Two Way Elite, Maxi Cosi Mobi og HTS-setene..! Ikke legg vekt på denne testen, selv Trygg Trafikk har vært ute i media og sagt at man ikke må ta den for alvorlig, nettopp pga den håpløse måten testen er utført på! PUUH, et langt innlegg og dagens utblåsning, men håper du fikk noen gode tips :-)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2007 Takk for et langt og fint svar:o) Ja, var jo så klart det setet jeg mente.. hehe.. Jeg vil ikke ha kun forovervendt sete.. Vil heller ha et sete man kan ha begge veier, så man kan ha det mye lengre... Da får vi ta en titt på ett av de andre du nevnte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå