Gå til innhold

lønn og utdanning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min mann er ikke helt enige om han faktisk har en god jobb eller ikke. jeg kjenner mange som har vanlig fagutdannelser uten studiegjeld som tjener 350- 400 000 i året. det vil jo si at de ikke har noen utgifter å trekke fra annet enn skatt før faktisk inntekt...

min mann har mastergrad og er meget høyt utdannet innen sin bransje. han har ca 300 000 i studielån som skal betales på 20 år (ca 1000 i mnd) som derfor skal trekkes fra i lønna før han får reel timeslønn. han tjener nå 315 000 i året og det vil gå 3 år før han får 360 000 dessuten er det høyeste han vil få sånn ca 400 000. jeg syns derfor ikke dette er så godt betalt som det han burde ha. jeg syns selvfølgelig det er mange penger men når man kan tjene like mye med en annen jobb så syns jeg det er litt dumt at vi skal ha studielån som hefter oss videre i forhold til banklån osv... dessuten går han bare fra vikariat til vikariat og får ikke noen fast jobb selvom han er høyt utdannet fordi det er så lite faste stillinger ledige nå... og han jobber kommunalt og får derfor ingen goder som bonus, julebord for han m.følge osv... og jobben forventer at han skal på møter etter arb tid uten ekstra betalt(får avspassere i stedenfor overtidsbetalt) jeg syns det er dumt at vi hjemme må spise middag uten pappa fordi han er på jobben og ikke får ekstra lønn eller noe og i tillegg får avspassere når vi alikevel ikke er hjemme... hva syns dere? bare jeg som er sutrete og kjip?? vil jo gjerne like jobben til mannen min men jeg syns han er en kasteball som ikke får det han fortjener og blir litt frustrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønner seg desverre ikke ta mastergrad i norge...og i hvertfall ikke å ta mastergrad for så å jobbe hos kommunen, men lønnen mannen din har er bra til å være i kommunen. Med en del typer utdanning kan man ikke få jobb andre steder. Dessuten har kommunen en del goder andre ikke har, sånn som mannen min fikk full lønn da han var hjemme i forbindelse med fødsel (to uker). Det høres ut som en grei jobb, og når man først har tatt høy utdanning er det litt sent å sutre over at man ikke ble bilmekaniker i stedet ;) Man vil jo gjerne jobbe med noe man interesserer seg for og er utdannet til vet du. Du får heller bli selger eller noe sånt selv og skaffe familien en inntekt i 400' klassen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...