Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 er så pøkka lei jeg egentli..virker nesten til tider som om kollegene mine heller ser meg 100% sykemeldt..her ig rå kom hun ene og mente at aktiv slik gikk ikke an å holde på med,og at jeg da heller burde vært 100% sykemeldt.men er d ikke da bedre at man er der det man kan da? de har jo en vikar oppå meg likevel så for de skal det jo i teorien ikke ha noe å si? skal sies at den personen det her gjelder har ingenting med min plan for aktiv sykemelding å gjøre,men er så tungt og hele tida måtte gå å "forsvare" hvorfor jeg jobber aktivt og at jeg må gå hjem når jeg må...nesten lyst å bare bli 100% igjen,bare for å slippe maset,for det er virkelig det siste jeg trenger oppå et svangerskap som i seg selv ikke har vært av de letteste.. men..da vinner de på en måte føler jeg!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 STÅ PÅ! Det er noen som sykemelder seg helt litt lettere i svangerskapet enn ellers, og det synes jeg er feil. Men ha litt i tankene at det er vanskelig for dine kollegaer å forholde seg til når du er der og ikke og at de må ta litt hensyn. Prøv å drite i det og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Problemet med aktiv sykemelding er at din sjef må informere dine kollegaer hva det går ut på. Mangen sjefer gjør ikke det. Da du er aktiv sykemeldt skal du ikke regnes med i bemanningen, det skal leies inn folk for deg. Du skal gjøre det du klarer og ikke føle press fra kollegaer eller sjefen til å utføre ting du ikke klarer. Da du går aktiv sykemeldt er jo du der istedet for å være hjemme og det er kjempebra. Trygdeetaten betaler arbeidsgiveren din og du står på og viser at du ønsker å bidra med det du kan. Jeg vet at det er vanskelig. Har selv vært aktiv sykemeldt etter en operasjon og fikk mye drit fra kollegaer. Stå på!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 HI her.. og nettopp det har ikke sjefen sikkert nok vært så flink til..det,pluss at mange veit jo pokkern ikke hva ei aktiv sykemelding går ut på engang! huff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå