Gå til innhold

Utsette vaksinene litt? (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått utsatt vaksineprogrammet litt?

Synes det er litt tidlig å skulle gi snuppa vaksiner allerede når hun er 3mnd.

Skal på kontroll om 1 uke.

Noen som har tanker og meninger om dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor synes du det er tidlig?

Jeg stoler på at det er en god grunn til at programmet er lagt opp som det er så har aldri vurdert dette.

Var NULL problem med vaksine da mini her var 3 mnd, han sutret litt etter sprøytestikket men var like blid 3 minutter etterpå og fikk ingen bivirkninger i det hele tatt.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Det er mange som syns det er litt vel tidlig å sette gift i kroppen på en 3mnd gammel baby uten immunforsvar. Nå spurte hun jo om det var noen som hadde fått utsatt det litt og da trenger hun vel egentlig ikke redegjøre for sin bestemmelse.

Til deg HI, så har vi ikke tenkt å vaksinere, men min ene lillebror fikk utsatt sitt vaksinasjonsprogram.

Skrevet

jeg synes det er tidlig fordi bl.a så snakkes det veldig om å ikke utsette de små for grøt og annen mat før tidligst 4 mnd alder. Da synes jeg det er litt underlig at en vaksine mot så mye som de får på 3mnd kontrollen skal være totalt ufarlig.

I og med at jeg er usikker på hvor "bra" det er så føler jeg at det kanskje er lurt å utsette det litt til kroppen hennes er sterkere og kanskje tåler vaksinen bedre.

Jeg fullammer også så hun er jo ganske beskyttet gjennom mine antistoffer vil jeg tro??

Skrevet

Jeg tenkte på det selv, men kom fram til å ikke utsette det. Plutselig fullammer jeg ikke lenger tenkte jeg. Dessuten skal det jo være så og så lang tid mellom enkelte av vaksinene osv, så jeg syntes det ble greiest å følge programmet ettersom jeg har tenkt å vaksinere sønnen min.

Skrevet

Om du er i tvil, kan du uten problemer utsette vaksinene til du har satt deg mer inn i saken!

Råder deg til å lese alt du kommer over om vaksiner. På vaksinedebatten her inne finner du gode kildehenvisninger fra begge sider i saken, så blir det opp til deg selv å ta denne avgjørelsen for ditt barn, ikke folkehelsa.

Kan jo nevne her også, at det er folkehelseinstituttet som står for produksjon, godkjenning, anbefaling og distribuering av vaksiner i Norge. Folkehelsa er samtidig landets øverste organ innen helse,og tar alle avgjørelser i helsespørsmål over storting og regjering. Helsevesenet er pålagt å følge disse retningslinjene, og baserer all sin kunnskap og informasjon til deg på dette.

Skrevet

Hei

På min første sønn utsatte jeg vaksinene til han var 1 år pga både jeg og barnefaren var allergiske mot trippelvaksinen. men denne gangen følger jeg normalt:) Syns også disse vaksinene er skumle, men bedre en har dem enn ikke.

Skrevet

Til HI; at du er skeptisk til vaksine og ønsker å utsette det litt reagerer jeg ikke på. Snakk med helsesøster evt lege og les deg til info.

Til henne som ikke vil gi vaksine til sine barn; at du TØR! Leste i en annen tråd at du hadde en far som var spesialpedagog og at både han og du mener at en baby på en uke kan være bortskjemt. Hmmmm, bør du egentlig ha barn, og bør egentlig din far jobbe som spesialpedagog?

Skrevet

Hei hei:)

Vi valgte å utsette Prevenar vaksina da vi var på 3 mnd kontrollen, så Sebastian fikk sin første dose nå da vi var på 5 mnd kontroll. Jeg var usikker på om vi i det hele tatt skulle ta den, men bestmte oss til slutt for å gjøre det. Vi har derfor skjøvet på Prevenar dosene, han fikk en da han var 5 mnd (i stedet for 3 mnd), får en dose når han er rundt 8 mnd., og får siste dose når han er ett år. De andre vaksinene som han fikk ved 3 mnd, 5 mnd og ett år følger vi som vanlig.

Skrevet

Anonym over her som kommer med direkte personangrep på et nick og dennes familie!? Kan du ikke bare respektere at folk har andre holdninger enn deg selv? HI var ute etter synspunkter, ikke dine fordømmelser!

Skrevet

Lillegutt fikk sine første vaksiner da han var 3 dager gammel. Det har gått helt fint det. Han er nå 7 mnd, og har blitt vaksinert da han var 3 dager, 6 uker, 3 mnd, 5 mnd og 6 mnd. Jeg er glad det er en liten stund til neste vaksine. Syns han har blitt stukket nok på en stund nå stakkars!

Men jeg tror ikke det er noe problem med å vaksinere de så tidlig. Hadde det vært noen god grunn til å vente, så tror jeg de hadde ventet. Det at de ikke skal ha mat før de er 4 mnd, har jo mest med tarmene deres å gjøre, og vaksinene skal jo ikke gjennom tarmene da....

Skrevet

Er du i tvil, så vil jeg anbefale deg å utsette den til du har fått satt deg mer inn i fordeler og ulemper med vaksinen. Jeg angrer selv på at jeg ikke utsatte vaksinene til snuppa da hun var 3 mnd gammel...

Skrevet

da tror jeg vi har bestemt oss få å utsette/utelukke prevenar vaksinen enn så lenge.

Kommer til å høre med HS om vi kan utsette den andre vaksinen til hun er 5mnd og så ta det derfra. Men det kommer litt ann på om hun er beskyttet via ammingen eller ikke. Om hun ikke er beskyttet av mine antistoffer så vaksinerer vi. Men vil helt klart helst vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...