metteflette Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Yngstejenta mi på halvannet vil ikke spise noe særlig... Hun har aldri vært noe på skiver, men jeg har fått i henne grøt, yoghurt, frukt og middag. Men nå har snuppa funnet ut at grøt er dumt, så nå er jeg rådvill. Hva gir jeg ungen til frokost??? Noen som har gode tips, råd, evt til en bra nettside med tips? Takker for alle tips:)
4barns mor Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Kanskje det er pga varmen? Det viktigste er å få i henne drikke. Du kan også ringe helsestasjonen å spørre om råd. ) Lykke til.
SOMMER :) Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jenta mi er også slik, hun er snart to år. Hun har ikke spist brød på over en uke. Reagerer nok endel på varmen. Men hun har heldigvis spist litt grøt. Ellers får hun rugsprø med smør, lompe med kaviar eller gulost, grove pizzasnurrer. Kan jo også prøve med ostesmørbrød, vet vesla får det i bhg. Blir mest frukt og drikke på jenta mi nå, men prøver å iallefall få i henne noe fiber i løpet av dagen pga magen ellers blir veldig løs...
metteflette Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2007 Det er nok varmen også ja, men hun er ikke glad i brødmat generelt, så jeg er litt på utkikk etter gode alternativer. Jeg har motsatt problem med magen hennes, den blir veldig hard. Så væske og frukt får hun i seg. Har du oppskriften på grove pizzasnurrer?? Jeg har ei på 8 som nok hadde likt å få det:) Takk for innspill!!
Himmel og hav Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Hva med smoothie? Du kan jo lage den tykk så den kan spises med skje eller tynn så hun kan drikke den. For å få i henne litt fiber så kan du ta i litt hvetekli eller havregryn. Havregrynsvafler - sunne og gode og ligner ikke på brød (men er jo nesten det!) http://www.mollerens.no/oppskrifter/kaker/Grove_vafler_med_havregryn.html (det er jo bare å ha røra stående i kjøleskapet så kan du steke litt hver morgen) Kanskje hun liker frokostblanding eller müsli med melk på? Uansett - lykke til, jeg vet akkurat hvordan du har det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå