Gjest Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Ser gutten din har hatt skarlagensfeber. Kan du si litt om forløpet? Hvor lang tid tok det før han var frisk? Min er bedre, men spiser minimalt... :-( Fått antibiotika siden søndag.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Nå har jeg laget vafler fordi det påsto han at han ville ha, men neida... :-) Må vel spise opp alt jeg.
Tre små & mammaen Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321373 Beklager at jeg buser inn i tråden.. ville bare tipse deg om denne linken. Kjenner noen småbarn som har hatt skarlagensfeber som iallefall kalrte å få i seg gele som de har hatt i fryseren , sånn at den blir litt kaldere..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 hei=) ja,lillegutt fikk skarlagens feber i høst,rett etter bhg.start. Det startet med kjempehøy feber,over 40,og prikkene kom mens han hadde feber,ble rar på tunga også,var på legevakta 2 ganger den helga pga feberen ikke gikk ned med febernedsettende, og legevakt mente det var virus. Var hos fastlegen på mandag,og han spurte meg sikkert 4ganger,sånn helt alvorlig, er du sikker på at han fikk prikker MENS han hadde feber,at de ikke kom før eller etter..? ja,sa jeg,de kom samtidig som feberen, da fant han ut at det var skarlagens feber,tok blodprøver for skalentin, og fikk antibiotika. Måtte vel være hjemme 1-2 dager fra bhg. om jeg ikke husker feil etter begynt behandling.. så fikk det vel en uke etter det,eller to..huff..dårlig hukommelse,så begynte han å flasse veldig av på hender og føtter,huden bare flasste av,og da var han liksom frisk =) Mens feberen pågikk,så spiste og drakk han absolutt ingenting,bare lå å hang i sofaen, fikk minimalt i han de dagen etterpå også,men når han fikk antibiotika som kom matlysten sakte men sikkert tilbake =) huff..sorry dårlig forklart,men hukommelsen er ikke på topp idag =( trøtt etter en våken natt med mini =( Men jeg måtte hvertfall levere en urin prøve 1-2uker etter endt behandling,kan hvissnok være litt farlig for gutter å få det,om de ikke blir behandlet,men med behandling er det ikke farlig =)
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Tusen takk for svar! Har lest masse på nettet, men er greit å høre fra noen som har opplevd det hjemme selv ;-)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 ja,jeg leste også på nette hehe =) var da jeg fant ut dette med den "bringebær tunga" og fant ut selv at det var ikke mye virus lillegutt hadde,som legevakta selv sa,selv om crp var på 40,og da inndikere det jo at det er bakterielt,men neida,det var virus sa de..ha,ha.. fastlegen vår bare rista på hodet og forstod ikke hvordan legevakta ikke kunne se at det ikke var virus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå