Antijante Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Er i uke 18 nå og skal male noe vegger samt listverk. Det er både olje- og vannbasert maling. Hva skal jeg gjøre? Er det greit å male - i det minste av den vannbaserte typen??
Minigull07/11 Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Løp og kjøp munnbind! Uansett om det er vannbasert eller oljemaling!
♥lurelure♥ Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har malt masse, vi driver og pusser opp et gammelt landsted. Maler med vannbasert inne, men har også malt litt olje maling ute (da er det ikke så ille). Men bruk munnbind ja:) Og kanskje et par hansker?? Lykke til:)
prøvekluten+3små Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 fikk beskjed av både malerbutikk og lege at de ikke ville garantere for det jeg og at de ikke veit nok om åssen det evt påvirker og i hvor stor grad,så her blir ingen maling før ungen er vel ute..selv da skal jeg ta med meg unga og sove hos mamma nrå sambo skal male..jeg tar ingen sjanser!
gladfisk Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har pusset opp en del, men IKKE med oljemaling. Da holdt jeg meg borte et par dager etterpå for å slippe unna giftige gasser. Jeg fikk vite at vannbasert akrylmaling var helt luktfri+ giftfri, så brukte det. Lykke til!
bellanoor Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Hei! Jeg jobber som maler og ble permitert da jeg ble gravid. Hold deg til vannbaserte malingstyper, unngå olje også de nye oljeemolusjonene som er kommet, de inneholder løsemidler. Munnbind vil ikke hjelpe mot gassene, de fanger bare opp støvpartikler. Du må ha en kullfilter maske, hvis du ikke har lyst til å puste inn løsemidlene. Hansker er greit å bruke, også med vannbaserte malingene. Men det beste er vel å vente.....
nr3 i september Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Vi skal sove oppe hos mamma og pappa når gubben skal få male hjemme. Vi har vært borte i 1,5 år og leid ut, så regner med at det meste av vegger inne må ha seg et strøk. Jeg har i alle fall tenkt å holde meg borte, men skal innrømme at jeg har malet med vannbasert i et av mine tidligere svangerskap, men da hadde jeg vinduene stående helt oppe slik at det var god lufting mens jeg malte.
gladogspent Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Min jordmor sa at jeg godt kunne male, i hvertfall ute hvor det er god "gjennomlufting", og bare det var litt nå og da, og ikke daglig, og lenge om gangen. Tenk på alle de andre gassene vi puster i oss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå