Livmor Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Har skikkelig vondt i håndleddet som stråler både ned i hånden og helt opp til albuen. Fikk Voltaren av legen min, men det hjelper ingenting. Han skriver ikke ut andre medisiner til meg, men jeg fikk tilbud om akupunktur (han setter selv) og rekvisisjon til fysio. Ikke at jeg vil dytte i meg mer enn nødvendig, men begynner å bli litt lei nå:-((
Storebror & Lillesøster Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Ja det tror jeg men er vel lurt og holde armen i ro og ikke bruke den for mye...
___ Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Som regel går det over av seg selv, men det kan ta tid. Bedre å få noen til å se på det.
Livmor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2007 Er sykemeldt da, men med en gutt på 20 mnd er det begrenset hvor mye ro det blir. Hmmmrrf, liker ikke å gå og føle meg så unyttig:-((
Livmor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 Dessverre er det så lang ventetid på fysio:-( Hadde liksom håpet på en quick fix jeg da, men den gang ei. Får ikke akkurat god samvittighet heller når jeg vet at det ble store problemer på jobben min når jeg er borte i ferietida. Huffameg, skulle vært av-bryter på samvittigheten:-/
mammat2goll Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 hold hånden mest mulig i ro, ha på støttebandasje. Jeg har kronisk senebetennelse i begge håndledda. (klarer ikke å ta armhevinger en gang) Jeg fikk det fordi jeg ikke brydde meg om smertene, spilte håndball og volleyball. Men for meg funker vertfall brexidol? Viss jeg skal ta noe for det. Ellers hjelper det å bruke sportstape rundt håndleddet
Livmor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2007 Han skriver ikke ut Brexidol (ihvertfall ikke enda). Han virker veldig oppsatt på at dette skal ordne seg selv, men hvis prisen er at jeg må gå sykemeldt lenge må det da være bedre med litt sterkere saker. Håper ikke det blir noe kronisk altså:-( Har hatt vondt lenge, men drøyde det leeeengst mulig med å gå til lege. Resultat: hele underarmen verker som besatt. Ikke bestandig lurt å være flink jente.
Gulosten™ Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Det er absolutt IKKE lurt å holde armen helt i ro. Du skal gjøre det du kan innenfor smertegrensen. Gå nå for pokker til den fysioterapeuten, og få den akupunkturen. Så får du be fysioen om øvelser du kan gjøre hjemme. Dette er det ENESTE som hjelper i lengden! Piller tar symptomene, ikke årsaken:) Hilsen en med MASSE erfaring på dette området...
Livmor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2007 Har den ikke HELT i ro altså:-) Og du har jo rett, pillene tar jo bare symptomene. Sukk. Får håpe det kommer inn litt avbestillinger hos fysio så snart som mulig ihvertfall:-)
-Hengebuksvinet- Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 og fikk først voltaren av legen. Var da litt mindre smerter en ukes tid, men ellers har det ikke hjulpet overhodet. Har nå fått tilbud om mer voltaren, men jeg takket nei. Det er jo helt meningsløst å bare pøse på med medisiner om de ikke har noen langvarig effekt. Det virker dessverre som kompetansen på senebetennelse er heller svak, på vårt legesenter. Deg gjør jo så sinnsykt ondt, og til tider er det så vondt at man hverken klarer å tenke eller gjøre stort. Brennende smerte. Skal prøve å finne meg en akupunktør, siden mange sier at dette hjelper.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor får du ikke naproxsen eller orudis? Kjøp deg orudis gel selv og smør på. Men da kan du ikke ha den armen i sola på et par uker. Ibux, og naproxen er betennelsesdempende så det er bare å kjøre i seg, men ikke mer enn dobbel dose pr dag i forhold til hva som står på pakken.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Ikke belaste den armen så mye, så går det fortere over :-) Er selv plaget etter at jeg fikk Lukas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå