innMariSterk Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Våre små jenter skal begynne i barnehage til høsten, og jeg har fått inntrykk av at det er en del unge menn som jobber som assistenter i den barnehagen.... Av en eller annen grunn føler jeg meg skikkelig ubekvem med dette. Vår eldste jente er så utrolit tillitsfull, og jeg liker ikke tanken på at en fremmed ung mann skal skifte bleiene hennes. Er jeg helt hysterisk nå? Jeg har lest/hørt så mye om misbruk av små barn i skole og barnehage :-(
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Ja, nå syns jeg du er kjempe hyskterisk og fordoms full.....
Mockanin Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Ja, du er nok litt hysterisk. Men det er jo egentlig ikke så rart heller i grunnen. Når jeg jobbet i barnehage hadde vi en gutt som også jobbet der. Kan tro han var populær du, spesiellt blandt guttene i bhg.
Stratos med 3 barn Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Det samme er det i vår bhg, men jeg er super glad for det! Ungene trenger kontakt med både gutter og jenter, voksene. Har ikke tenkt så mye på at de kan missbruke gutten min! Er jo flere som jobber der og han vil jo få mannlige lærere etterhvert også antar jeg.....
Mom2Two Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Litt hysterisk kanskje.... Våre barn går og har gått i en barnehage med masse unge, flotte menn som er veldig gode rollemodeller. Jeg er kjempegladfor at det jobber mange menn der (er vel rundt 40-50% menn der). Jeg synes det virker som arbeidsmiljøet blir bedre når det ikke bare er kvinner, og det påvirker jo hele det sosiale miljøet i barnehagen. Det er ikke mange plasser "å gjemme seg bort" i en barnehage, så det er veldig begrenset hvor alene man kan bli med barna. Dessuten finnes det kvinnelige overgripere også!
Bella Donna Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Vi var på første møte med barnehagen i går og en av ped. lederene til gutten vår var mann. Synes det var kjempefint jeg:=) Synes det er fint at de får voksenkontakt av begge kjønn. Du kan nok ta det helt med ro, det er jo jobben deres.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 er to mannlige her,en på hver avd. og de er kjempegrei, og ungene stor trives med dem. Jeg skal si jeg var litt skeptisk,men nå skjønner jeg ikke hvorfor,de er så utrolig trivelige og jeg ser hvertfall at lillegutt har godt av å være sammens med dem,han oppfører seg mye bedre når han kommer hjem,får herjet mer også,ikke alle de andre ansatte som er kvinner sm liker den herjingen,og lillegutt har altfor mye energi til at han ikke skal få herje i løpet av dagen,da er han spinnvill når han kommer hjem og komplet umulig.
Dotten Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Både jeg og sambo tenkte (tenker litt enda) som du før snuppa begynte i barnehagen i fjor høst, 13 mnd. gammel. Hun er jo ikke spesielt tillitsfull egentlig da men...... I hvert fall når velkomstbrevet kommer, står det at ped.leder i avd. er kvinne (ung sådan), og assistene er ei ung dame og en ung mann. Begge rundt 18-20 år. Ingen av oss likte tanken, men i den barnehagen er det minst en mann i hver avdeling. Det er altså 50 % damer og menn ansatt i barnehagen. Også folk med invandrerbakgrunn. Tyskland, Asia osv. MEN denne gutten/mannen er kjempekoselig, (det er vell også ev. pedofile), men kan aldri drømme om at han kan finne på noe, og håper og tror virkelig at det ikke skjer. Det er såpass åpent alt der, så om man skulle misbruke barn, må man søren være sleip. Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd. Barna synes det er supert med gutta boys, samtidig som selvfølgelig "tantene" også er veldig populære! Ikke bekymre deg du. Tror og håper at alle som blir ansatt nå om dagen, enten har gode referanser og/eller politiattest. Men følg gjerne med. Det er lov å være litt mistenksom, og bedre før var... osv. Akkurat det med bleieskift er ikke så kult å tenke på, men ærlig talt så tror jeg det skal mye til at barn misbrukes i en barnehage. Da skjer det heller litt større barn, og gjerne til og fra skolen.......! Lykke til, og det går nok sikkert helt bra skal du se... og snuppa de kommer til å storkose seg Enten det er "onkel" eller "tante" som passer henne
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Syntes det er kjempe positivt at det er mannelige ansatte i barnehage, jeg. I barnehagen hvor gutten min skal begynne er det en mannelig ansatt, og det ble jeg kjempe fornøyd med i hvert fall. Hadde jeg hatt en jente, så hadde jeg ikke fortsatt syntes det var positivt.
Espoir Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Ja, du er nok litt hsterisk, og ganske urettfredig overfor menn som jobber i barnehage. det kan ikke være så gøy å bli kistrodd bare pga av hvilket kjønn du har. Så lenge din datter ikke har noe problem med menn og gutter, synes jeg du skal slappe av. Klart det fins perdofile, men det er jo uhyre sjelsen sånt skjer. Det virker bare så ofte fordi det blåses opp i avisene. Jeg har utelukkende positive erfaringer med menn i barnehage, og jeg har hatt barn i 3 ulie barnehager og i den ene på to ulike avdelinger, hver med noen flotte og flinke og sympatiske unge menn.
Kæmma og trultene Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Ja du er hysterisk. Min sambo er styrer i bhg nå, og har jobbet i bhg alle år, dvs c 11 ÅR. Han er kjempeglad i ungene og alt sånt, men pga alle de ekle sakene med overgrep er det ikke lett å være mann i bhg!!Det er ikke i den bhg han jobber å det er noe problem, der er alle positive og ser at han er like flink med ungene som damene er. Særlig pga "sånne som deg", for å si det direkte. Foreldre som ikke vil ha ham alene på avdelingen med ungene og sånt, det er jo umulig å få. Og han føler ofte at han ikke kan leke med ungene sånn som damene kan i frykt for at noen skal misoppfatte det. Feks at han kan kile ungene, ha dem på fanget, gi dem en klem, trøste når de slår seg.... alle sånne ting som damene kan men alle ser rart på når mennene gjør. Jenta mi skal begynne i bhg, og jeg er glad det er både menn og damer som jobber der, ungene trenger begge deler.
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Om du ikke er hysterisk, så er du i hvert fall fordomsfull. Hadde du følt det på samme måte hvis jentene dine hadde begynt med idrett og de hadde hatt mannlig trener? Hva hvis de får mannlig lærer når de begynner på skolen?
Livmor Skrevet 12. juni 2007 #13 Skrevet 12. juni 2007 Jeg tror nok du bekymrer deg unødig:-) Dessverre er det svært få menn i minis barnehage. De få som er der er dynget ned av unger hele dagen og er megapopulære. Ikke så rart, de leker med ungene på en helt annen måte enn vi damene gjør. Når det gjelder bleieskift skal du nok ikke se bort i fra at mannfolka selv også tenker på at ikke alle liker at de skifter bleier på deres barn. Kan umulig være enkelt å vite at noen er engstelige for dem, og tenker på overgrep, kun fordi de er menn.
Mamma Mirabell Skrevet 12. juni 2007 #14 Skrevet 12. juni 2007 syns synd på de mennene du dømmer.. det er topp med menn i bhg.. er ikke en eneste mann i bhg til sønnen min og det syns jeg er litt trist...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 I barnehagen der jeg jobber er vi nesten like mange menn som kvinner. Synes det er kjempeflott, viktig for barna å ha både mannlige og kvinnelige tilstede til enhver tid. Mine arbeidskamerater er skikkelige gode, flinke menn som er glad i barn på en helt normal måte. Man kan si at man aldri vet da...men alle som skal jobbe i barnehage må ha politiattest. Og jeg kan liksom ikke helt komme på hvilke situasjoner de skal kunne få til å misbruke noen. Vi er jo flere sammen alltid, som regel også i bleieskiftesituasjoner, folk går inn og ut. Nei la nå mannfolka få komme inn i varmen, de har også mye å gi. Det er ufattelig trist når slike tragedier skjer, men man kan nesten ikke gå rundt å ikke stole på noen for det.
It's all about me Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Det var da følt så fordomfull du var da. Hadde den barnehagen vært i nærheten av meg skulle jeg søkt. Må jo vøre helt supert at det er ansatte av begge kjønn der. Det har ungene godt av.
MintCondition Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 Ja, du er hysterisk, og ikke så rent lite frodomsfull.
___ Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Ja, det synes jeg er hysterisk. Det er viktig at barn får både menn og kvinner som rollemodeller. Du burde være glad for at denne barnehagen har greid å få tak i noen menn. Små gutter blir skiftet på av kvinner hele tiden. Ingen som reagerer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå