Gå til innhold

Leggkramper.. AUAUAUA.. Noen tios?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får så sykt vondt når jeg får leggkramper. Ligger bare å hyler og gråter.. Lurer på hvordan jeg kommer til å takle en fødsel, når jeg tror jeg skal dø av smerte av noen kramper av leggene.. Men, det er vondt altså ;)

er det noen som har noen tips? særlig mens det pågår. Jeg klarer ikke bevege meg når det inntrer, og prøver så godt jeg kan å strekke ut beina, men det er veldig vanskelig.. Og det skjer alltid på starten av dagen, etter at mannen min har dratt på jobb, så jeg er jo alene..

Jeg trenger noen tips fra dere jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg våkna i natt med kramper i begge beina. Helt forferdelig. Forsøkte og få strekt ut igjen, men det var veldig vondt. Kjenner fortsatt "angrepet" i ene leggen. Har desverre inne tips, så jeg følger spent med videre.

Skrevet

Magnesium-tilskudd!

Skulker jeg unna noen dager kommer krampene tilbake... Løp og kjøp!

Skrevet

opp og hopp så går det over..selv om det er vondt

Skrevet

Eg presser helen i veggen om eg ligger i sengen, eller i gulvet...da slipper smrtene taket:) Våkner hver morgen for tiden med krampe i høyre legg:\ aua...

Skrevet

opp og hopp.. ?? jeg klarer ikke røre meg jeg.. Klarte ikke gå engang..

Jeg klarer ikke hoppe i allefall, det er helt sikkert..

Men magnesiumtilskudd, det kan jeg prøve i allefall, for det skal jeg få til ;)

Skrevet

Dette må være den store leggkrampe natta! Jeg har fortsatt så vondt i det benet at jeg tviler på om det blir no særlig aktivitet på meg idag. Får sende typen på apoteket etter magnesium. Har i utgangspunktet ikke vært redd for å føde, men når leggkramper kan gjøre SÅ vondt, hvordan er riene da? hjelp.

Skrevet

Slenger meg på forslaget om magnesiumtilskudd! Det er det du trenger;-)

Skrevet

Reis deg opp og sett beina godt plantet på gulvet med rette bein(slik at fotplaten din er rett), da gir det seg med en gang!!! Da jeg gikk med nr 1 så var jeg mye plaget av leggkramper og midt på natta spesiellt (skjedde ofte da jeg strekkte på beina) Plutselig kastet jeg meg opp fra senga og sto parat på gulvet.. hehe skal love deg at gubben skvatt til noen ganger,men så ble han vant til det:)

Det er driiiiiiit vondt,men den smerten er allikevel helt anderledes fra fødsels smerter!!!

Skrevet

hehe, ja, jeg kjenner også godt angrepet i leggene.. Det er som en stor klump og leggene er stramme.. Er redd for at det skal skje igjen nå, så jeg tørr ikke strekke noe på beina heller.. Litt av et syn der jeg vagger meg avgårde ;)

Skrevet

takk for gode råd jenter, jeg skal ta dem med meg i graven :)

Skrevet

spis banan, det hjelper også

Skrevet

Magnesium! Har tatt en tablett hver kveld leeeenge:) Ikke hatt kramper etter dette.

Skrevet

Må bare få signere på at det virkelig hjelper å reise seg opp med en gang du kjenner antydning til krampene og stå på bena, evt. gå på stedet. Det gjorde jeg og etter 2 netter så ga det seg:-) Funker som fjell:)

Skrevet

Banan har jeg også hørt om. Hadde ikke en eneste leggkrampe siden jeg har spist en eller to hver dag.

Er vel på grunn av magnesium der inne også. Så det er jo samme sak, bare at man slipper å spise "tabletter".

Skrevet

Og jeg har ikke hatt krampe siden jeg knyttet en flettet ulltråd rundt hælen.

Skrevet

Ja, kjempevondt! Pussig nok hjelper dette meg: Med en gang jeg merker at det kommer, begynner jeg å "pumpe" med foten, opp og ned, sånn at leggen strekkes og slapper av. Da glir krampa over, i alle fall nesten hver gang.

Men er helt fascinert over hvor intenst vondt leggkramper er!

Skrevet

Og jeg får kramper i låret også (jo større muskel jo verre...), en natt hadde jeg samtidig i låret, leggen og under fotbladet. Alltid i høyrefoten, men aldri på alle tre stedene samtidig som den natten.. SINNSYKT vondt, men har det ikke hver natt, og sverger da til å tvinge meg selv til å stå på foten og legge vekt på den. Går over ganske fort, men kan kjenne at "det henger igjen" litt dagen etter..

Spiser bananer så og si hver dag, skal prøve å notere meg om leggkrampene er verre på dager jeg spise ingen/få bananer..

Lykke til alle "sånnåstrekkoffer-medsøstre" :o)

Skrevet

i følge kjerring råd banan og nøtter.....??

Skrevet

Jeg ligger nå alltid med to puter under beina når jeg skal sove, merker at sjansen for leggkramper øker kraftig hvis de ramler ned i løpet av natta. Da hjelper det å ta tak og riste i leggen og så legge den høyt igjen. I alle fall for meg. Håper noen av tipsene hjelper deg også

Skrevet

Noen kjerringråd:

Legg en kniv av stål i fotenden av senga, med knivbladet liggende på tvers.

Knyt ulltråd rundt anklene. Oldemor sverger på at dette funker, hun har gjort det i maaange år, hehe!

Skrevet

Skriver under paa at det er helt forferdelig!!!! Jeg har hatt det et par uker og en natt for et par dager siden fikk jeg krampe paa begge sider av begge leggene og i foten - det er helt rart hvor man faar kramper - det er liksom ikke noedvendigvis hoved-musklene, men paa sidene, bak, forran, i foten, taerne etc. Det eneste som hjelper er aa komme seg opp saa fort som mulig og gaa rundt, og om du faar det til, proev aa strekk de musklene som du har krampe i (ikke alltid lett). Jeg faar vaerre kramper av banan. Om magnesium ikke hjelper - proev calsium -har lest at leggkramer kan komme av mangel paa kalsium under graviditeten.

Uansett, det som hjalp til meg er ulltraad rundt leggen!!!!! Det er helt tullete og mannen min tror jeg har fullstendig klikka... hihi :-) Har ikke hatt kramper siden jeg startet med det - og jeg fikk dem flere ganger hver natt. Mannen sier "it's just in your head" - men det driter jeg i saa lenge det hjelper - jeg trenger all den soevn jeg kan faa.

Lykke til!!! Haaper du finner ut hva som hjelper for deg.

Skrevet

Tusen tusen takk for så mange fine tips.

Nå skal jeg i allefall knytte en ulltråd rundt foten, uansett om det virker eller ikke, så skader det ikke.. Slike ting prøver jeg gjerne.

Så får jeg hive i meg en banan eller to også, for å være på den sikre siden;) Nå skal jeg ikke ha mer kramper.. Har faktisk vondt som bare det i leggene enda.. Og det er flere timer siden jeg fikk krampe i leggene..

Takk jenter, dere er gode å ha altså :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...