Gå til innhold

Hva husker dere fra svangerskapet?


Loppelill

Anbefalte innlegg

Nå er det over et svangerskap siden vi fødte. Syns det virker fryktelig lenge siden. Akkuratt husker jeg bare at det var varmt, fryktelig varmt. Og at det var et ork å snu seg i sengen...

 

Hva husker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker også varmen veeeeldig godt, spesielt siden jeg har gått gravid 2 veldig varme sommere, sommeren -02 og -06.

Lovet meg selv at jeg aldri skulle gå gravid om sommeren mer etter sommeren -02, men ser jo hvordan det gikk, hehe

Husker også veldig godt at jeg var livredd for og miste henne, siden jeg var svært plaget med blødninger di første 4-5 mndene av svangerskapet.

Og dagene før fødselen startet husker jeg nesten i detalj, har vel noe med at jeg var så uheldig at jeg fikk ogangssyken noen få dager før fødselen, noe som startet maserier som varte i 5 dager i strekk.

+ alle turene til sykehuset for ekstra ul, var ganske slitsomt i grunn når vi hadde 2 små barn til hjemme.

+ masse mer, kunne sikkert ha skrevet flere sider tror jeg, hehe.

Men selv om det er slitsomt å gå gravid så må jeg bare innrømme at jeg savner det litt også.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart. Blir nesten misunnelig når jeg ser noen med ator mage. Enda jeg ikke skal ha flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også at det var vaaaarmt, som budeia gikk jeg gravid både i -02 og -06.

Ellers er det ryggevondt og bekkenvondt som dominerer hukommelsen. Veldig plaget fra uke 34 og ut til termin. Og i det samme ungen var ute, så var smertene borte :=)

Jeg grøsser ennå om jeg kjenner lukta av en spesiell grillsaus og makrell i tomat. Det fikk jeg styggen på i løpet av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen ja..... det var en fin sommer! Deilig å slippe å ta på seg så masse klær, t-shorte, shorts og slippers var det jeg stort sett gikk i.

 

Og så var jeg stolt av magen! Fin og rund! Nå er den en annen historie... Ellers var jeg i tipp-topp form hele tiden, ingen spesielle lyster, men de to ukene jeg gikk over termin var tunge. Jo forresten, var veldig stiv og støl når jeg skulle ut av senga om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkast og magesyre/sure hals heeeele tiden... Siste ukene en grusom smerte i bekkenet.. men stolt av fin mage... Synes gravide ser så flott ut men nå er det stopp her... Hadde de vært halvt åringer nåe de ble født så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker varmen!!!!!

 

det var forferdelig, ellers hadde jeg ett kjempe greit svangerskap.......

 

Neste gang skal vi "planlegge"litt bedre! Da vil jeg ha en mellom feb-mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kvalmen som gjorde at eg ikkje orket noe de 14 første ukene

*trøtt!

* at hun lå så langt oppe at eg hadde problemer å sitte av og til i slutten

*å våkne opp med pamela lepper hver morning når sommeren kom, var så hoven!!

* at folk ble redd når de såg meg på senteret de siste ukene, var sikkert redd for at eg sko føde der og då hihi

*å sitte inne med beina oppe og spise is og pusle puslespill!

*å regulere bilsete for å få plass til magen hihi

* å ha zalo dilla i slutten, satt skåler og glass i zalo vann hele veien, vurderte å vaske klærna mine med zalo! og dråpen var vell midt på natten uken før eg føde så lekte eg meg med såpebobler i vasken hjemme! Eller nei! dråpen er kanskje å smure seg med zalo under nesa for det luktet jo sååå godt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg har skrevet dagbok, for jeg husker ikke så mye....:)

 

Dårlig de første 4-5 mnd så bedre og bedre. Får litt sånn flashback i ny og ne. Da sommeren kom nå så tenkte jeg tilbake hvor varmt det var,men hvor deilig jeg syntes det var alikevel forde jeg lå for det meste i sjøen og var vektløs. Husker 12 dager på overtid hvor jeg gråt mye og den harde kjernen her inne som også aldri så noe til den ekle slim proppen som skulle vasle at noe var på ferde.( jeg omdøpte den til s proppen) Husker bevegelsene til nurket.Nå i etterkant synes jeg det er ennå mer fasinerende. Husket en del alikevel. Har vel fortrengt det værste med vonde hormoner.. Huff huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det meste tror jeg. Ihvertfall nok til å ikke bli gravid igjen på en stund :-)

- Syntes det var fryktelig å bli tykk igjen Jeg hadde nemlig året før klart og gå ned nesten 30 kg etter å ha vært overvektig siden tenårene. Gråt mye og tok meg veldig nær av alle magekommentarene- Særlig de som var sikre på at dette kom til å bli tvillinger, så stor som jeg var....

- Forstoppelse og luft i magen !!!!

- Hold i siden hver gang je skulle gå til og fra bussen

- Kvalme og svimmelhet i siste trimester

- Ikke kunne bøye fingrene om morgenen fordi de var fulle av vann og fordi jeg var helt nmmen etter å ha ligget på siden hele natten

- Umulig å sove på natten. Fant ingen måte å ligge godt på og veldig aktiv baby. Lengtet veldig etter å kunne ligge rett ut på ryggen.

- koste meg i solen og ble knallbrun. Var ikke plaget av varmen.

- Leste masse bøker, som er det beste jeg vet.

- Hadde kick på Farris Bris, vannmelon, melk og iskrem. Gresk salat de første tre månedene

- Husker hele magen beveget seg og at det var veldig creepy i begynnelsen (har noen sett Aliens ? ;-))

- At jeg ble vist inn på personaltoalettet på seven eleven fordi jeg måtte tisse for nte gang..... Tenk om man fikk slik sevice ellers....

- Og sist men ikke minst at typen måtte lakkere tåneglene mine da vi skulle i sommerbryllup, rett og slett fordi jeg ikke kunne se tærne mine :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliensmagen husker jeg også....syntes det hele veien var merkelig å se at magen beveget seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Hadde helt glemt det. ligge på ryggen drømte jeg om å gjøre i månedsvis. Gud så grusomt det var å streve for å snu seg. Å gå på do å tisse orketjeg ikke så jeg brukte bøtte,men det vildere sikkert ikke vite noe mer om,tihi så jeg stopper her. Nå 10 mnd etter kan jeg på gode dager se romatikken i det å være gravid,menstort sett så tenker jeg at så deilig at det ikke er meg. Får se hva jeg tenker til neste år...... På den annen side så er det jo fantastisk å ha et levende menneke voksende inni seg... Snakk om ailien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å begynne med slutten så husker jeg en deilig varm sommer hvor jeg kunne sole meg, bade og spise is så mye jeg ville!!

 

Jeg husker mye vann i kroppen og at like etter fødselen gikk det opp for meg hvor vondt jeg egentlig hadde hatt i rygg/bekken

 

Jeg husker jeg måtte lyve på meg litt vondt til pappa hvis ikke så presset han meg ut på tur så jeg fikk vondt.

 

Jeg husker at jeg ble klasket i veggen 3 ganger av vofsen natten før vannet gikk - hun oppførte seg helt tullete

 

Jeg husker 13 kamerater kom hver og en bort til meg der jeg satt med munkholmen min da jeg var på byn 1 uke før vannet gikk for å si at jeg som var gravid IKKE måtte drikke jeg var jo GRAVID!

 

Jeg husker gutta på jobb syns jeg var treig som ikke drakk på fester- de glemte at jeg var gravid.

 

Jeg husker alt, men det er vel ikke så mye å fortelle kanskje,

 

Husker jeg var TRØTT særlig de første månedene samtidig som det var et helvete på jobb.

 

Husker jeg måtte hoppe i vannet og klatre opp på land siden jeg ikke klarte å hoppe fra båten og i land.

 

Husker jeg hoppet fra båten etter min mobil som først hadde tatt turen ut av båten

 

Tror igrunn jeg imponerte enkelte i fjor sommer altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...