Gå til innhold

Noen som har erfaring med bilselgere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kjøpt bil så mange ganger. Men sist så var vi å prøvde bilen (bruktbil) og så tenkte vi på det over natta. Og så var vi dagen etterpå og skrev under alle papirer og fikk bilen med en gang. Den var klargjort for utlevering alt før den var lagt ut for salg. Det hele gikk fort og greit. Ikke noe dikkedarer.

Men nå skal jeg kjøpe bil igjen. Og jeg ser at kun der hvor vi kjøpte bil sist at bilene er klargjorte før de blir lagt ut for salg. De andre har bare bruktbilene stående og så skal de da bruke 1-2 uker på klargjøring etter at man har bestemt seg for at man skal ha bilen.

Også der vi har bestemt oss for en bil. en det rareste er jo at bilselgeren "vingler". Vi har jo sagt klart fra at vi skal ha bilen, har til og med skrevet under alle papirer. Eneste forbehold er om de skulle komme med en aldeles uhørt pris på innbyttebilen.

Likevel så driver han å sender mail med tilbud .Og de er jo ikke reelle så lenge han ikke har tatt takst på vår og kan komme med en konkret pris. så vi venter på dato for dette. Mailene er fulle av smilefjes og en ellers veldig dårlig norsk (ikke at jeg skal påberope meg at jeg ikke har skrivefeil, men han her har en norsk som en unge på småskolen).

Og alle mailene slutter med at han avvenet videre svar fra oss.

Men herregud da mann, vi har jo sagt at vi skal ha bilen. Vi venter bare på at hanskal få fingern ut og få satt en dato for klargjort bil og taksering av innbyttebil.

Begynner å lure på om han er VELDIG uerfaren (han er ung da), leker importent med disse mailene, eller om han har noen andre han heller vil selge denne bilen til og håper vi skal ombestemme oss. (kanskje han vil ha den selv, hehe).

Noe godt salgstriks er det i allefall ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde ikke jeg kjøpt bil av! Og hvordan kan dere skrive under på papirer uten å ane hva bilen koster? Hørtes rart ut synes jeg!

Når det kommer til klargjøring, var heller ikke min nyeste bil klargjort når jeg kjøpte den, men det brukte de bare 24 timer på og leverte etter alt overmål så bilen på døra fordi jeg bor litt vanskelig til og ikke hadde bil. Kjøpers marked sa de og sto på pinne for at jeg skulle få alt raskest mulig. Til og med litt ekstra utstyr ba jeg de montere på bilen før jeg ville ha den altså....

Skrevet

Vi vet jo hva bilen koster. men vi vet ikke hva innbyttepris er. Og innbyttepris får vi ikke vite før bilen har vært til takst. At vi har skrevet under på papirene, bør jo være klart nok svar for han på at vi skal ha bilen. Han skulle ikke trenge noe mer svar fra oss. Da er jo alt opp til han.

Vil nok ta en dag eller to å få bilen klargjort, avhengig om de har inne det de trenger (ny frontrute, som jeg mener burde vært bytte før den ble lagt ut for salg).

BLir det mye tull, så sier jeg fra meg bilen og går og kjøper den andre vi vurderte. Der "vingla" selgeren like mye, om ikke mer. Jeg ringte hver dag i 1,5 uker og spurte når jeg kunne komme å prøve bilen. Og da den endelig var klar så avtalte vi tidspunkt. PGA henting av unger og div så ble jeg en halvtime forsinket. Likevel måtte jeg stå og vente i over 30 min før jeg fikk kjøreseddel og de fikk skrudd på prøveskilt (dette burde da være klart da jeg kom? var jo det på den vi bestemte oss for. Der sto da bilen nyvaska med kjøreseddelen i setet og prøveskilt på i det minste).

En av slegerne vi var i kontakt med lovet å ringe/sende mail med oversikt over bilene (han var på kurs og skulle gjøre dette dagen etter) nå 2 uker etter har vi enda ikkehaørt noe fra han.

Bare han vi kjøpte hos sist har vært ivrig og holdt oss orientert (var også veldig fornøyd sist vi handlet hos han) Men han har desverre ikke fått inn noe interessant.

Er sjokkert over hvor mange slappe selgere det fins der ute.

eller er det bare jeg som liker at selgerene står på litt og har litt guts og er litt ivrige? Greit nok å få kikke i fred i en klesbutikk. Men i bilforetningen så liker jeg at de byr fram varene sine. JEg vet veldig konkret hva jeg vil ha vel og merke, mulig de føler seg litt brydd når et kvinnfolk kommer med så klare krav. Han vi handler med nå sa at han var ikke vant til at damer kjøpte bil og var så tydelige på hva de ville ha. Det var alltid mannen som kjøpte til kona.

Skrevet

HAdde trukket meg fra kjøpet uten å stusse. Dette er useriøst. Men jeg hadde heller aldri skrevet under noen papirer før jeg viste alt i saken. Som f.eks innbyttepris.

Skrevet

Det med inbyttepris spiller egentlig ikke så stor rolle her. Bare den ikke blir helt uhørt da. Vet jo at vi ikke får så masse og at de kommer til trekke godt for av feil som vi vet det vil koste oss masse å få reparert (vi snakker om masse tusen). Er jo snakk om å bli kvitt bilen her altså, men ikke til enhver pris.

Skrevet

Kan hende det hele dreier seg om at han ikke vil ha vår i innbytte. Har jo forstått at dette er en bil som er vanskelig å selge.

Skrevet

Ingen fler?

Vel er jo bare dette med at han på en eller annen måte ikke har fått med seg at vi skal ha bilen, det står i her da. Alt det andre er jo andre slegere det handler om. Sitter generelt igjen med et inntrykk av at alle selgere er noe "vinglete".

At bilen ikke var klargjort har jeg jo opplevd hos alle bortsett fra en, så det er tydleigvis helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...