Gå til innhold

Permisjon og lønnsøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min fagforening er det forhandlet frem at jeg skal opp ca 20.000 i lønn (i året). Dette er gjeldene fra 1. april i år, men vi får det ikke utbetalt før på septemberlønnen (altså etterbetalt fra april)

Hvis jeg skal sende inn lønnsslippene for de 2 siste månedene vil jo ikke dette komme frem (har termin i oktober, så jeg kan jo ikke vente til midten av september med å sende inn.) Noen som vet hvordan jeg skal få med disse 20.000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Hvem er det som skal stå for utbetalingene dine når du er i permisjon da?

Dersom det er arbeidsgiver så er det jo ikke noe problem ... de betaler deg som vanlig (den lønna du har krav på) også søker de refusjon fra NAV.

Hvis det er nav som skal betale, så skal vel arbeidsgiver uansett opplyse om inntekten din på eget skjema, og da kommer vel den nye lønna frem der.

Hvis ikke så får du legge en lapp ved lønnslippene der du forteller om lønnsøkningen (i forhold til stillingsbetegnelse, lønnstrinn osv.), da er det en grei sak for dem å sjekke dette og deretter justere utbetalingene etter det.

Skrevet

Supert. Tusen takk. regner med at det er arbeidsgiver som forskudterer lønnen. Jobber i et stort konsern så da regner jeg med at det gjør det.

Tusen takk for hjelpen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...