Hmmmmmm Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Vår barnehage har stengt fra 29juni til 1augusti..... og jeg har ingen ferie i år,må jobbe i hela sommer, og samboern har ikke ferie før 9juli til den 27juli, Har ikke funnit noen som kan passe barne 3dager i første uken i juli, men andre uken så ska di til bestemoren sin, til samboern har ferie... hur lenge har deres barnehage stengd??? her det bare vår som har en hel mnd???
Bøggly Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Vår barnehage har stengt i 2 uker i sommer. Dette er en prøveordning. De har aldri før hatt stengt om sommer'n, og nå er barnehagen 16 år...
stinky-monkey Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Her er barnehagen stengt i 3 uker :-) Men alle barna må ha fri 4 uker sammenhengende, så da får vi velge om vi vil ha fri uken før eller uken etter.
mammat2goll Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Barnehagen her er ikke stengt, synes det blir litt feil for alle folk har jo ikke fri på samme tid. Men her må alle barn ha 4 uker fri i løpet av 1 år og 3 uker må være sammenhengende.
Hmmmmmm Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 Det er sån her å, att di må¨ha 4uker fri, 3 sammenhengande, men ner hela juli er stengd så er det ju nesten 4 uker bare det... sliter mye med att finne noen att passe barne mine den2,4,6juli, før da jobber jeg å samboern min å....
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 1 måneds sommerferie her og. Skulle egentlig bare mangle syns jeg da, men det er meg ;o)
*** Jeg er kuul *** Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Har fått det inntrykket at i komunale barnehager er det 4 uker pr år med pålagt fri. 3 av disse skal være sammenhengende og i sommerferieperioden. Dette burde ikke være så vanskelig å planlegge. I private barnehager virker det som om det er noe forskjellig. En bhg. som storesøster var i hadde konsekvent stengt hele juli. En slik ordning kan vel være noe problematisk for noen. Jeg syns egentlig det var helt greit, for det var den tiden jeg helst ville ha ferie og da måtte dette prioriteres når ferieplaner skulle settes opp på jobb. Dessuten var dette skrevet i barnehagens regelverk så vi fikk jo rikelig med tid til å planlegge dette da. Tenk når barna blir så store at de begynner på skolen. I år varer skoleferien fra 20. juni til midten av august. Det blir nok en værre kabal å få til å gå opp for mange tenker jeg.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Her er barnehagen åpen hele sommern men man MÅ ta 3 sammenhengende uker., Bra er det!! Skolen her har fri fra 20 juni til 2 aug i år. Slik burde det være i bhg også.
___ Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har fått vite at den reglen om at 3 uker ferie må være sammenhengende er fjernet. Nå må de bare ha fri 3 uker i løpet av sommeren. Vår barnehage er stengt i to uker, men hvis disse ukene passer dårlig å ta fri, har de et sammarbeid med en annen barnehage i nærheten. Det går ann å ha barna der hvis det er noe problem. Barnehagene samarbeider mye gjennom hele året så både barn og voksne kjenner hverandre.
Kjærlighet <3 Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Barnehagen jenta vår gikk i , har stengt 6 el 7 uker på sommeren. Helt enig i at barna burde ha minimum treuker sammenhengende ferie fra bhg, iløpet av en viss periode på sommeren. Men det burde være opp til foreldrene når i denne perioden det blir. Er ikke alle som får innvilget ferie til samme tidspunkt hvert år.... Skal foreldrene ta ferie hver for seg da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå